Solen, vandbærerne og alt det andet

De sidste knap 3 uger har været præget af tralvhed, hvilket mere eller mindre er grunden til – endnu engang – at jeg får nogle tidshuller mellem de forskellige indlæg, jeg får skrevet. Pyt med det, et nyt indlæg er nu ved at blive skrevet, som du kan læse.

Siden sidst har jeg brugt tid, meget tid bag kameraet for at lære det og dets mange finesser at kende. Det betyder i forlængelse af det, at der er blevet taget en bunke billeder (som så skal redigeres, forståes) og efterfølgende publiceres ovre på min Flickr.com side. Dermed er der kommet billeder af julemænd (m/k), solen, stjernerne & vandbærerne og en masse andre billeder. Faktisk har jeg pludselig et godt stykke mere end 2000 billeder liggende på den nævnte adresse, der fortæller om mind oplevelser bag et kamera de sidste 20 år.

I skal heller ikke snydes for nogle af dem:

Amerigo Vespucci

Delvis solformørkelse

Løve i Zoo

Post Danmark Rundt 2008

Alle billeder er taget med et Nikon D40 og Tamron AF70-300 mm F/4-5.6 DI linse

4 responses to “Solen, vandbærerne og alt det andet

  1. hmmm, det må være en delvis solformørkelse, for månen kan jeg da godt se😉

  2. Står der osse😉

  3. Gode fotos, Maltesen🙂

  4. Hej Maltesen
    Gode billeder – og endelig en Nikon mand! Jeg bruger selv en D40 og er utrolig glad for den, især fordi hustruen også gider bruge den. Den har dog nogle limits hvilket jeg oplevede under måneformørkelsen. Jeg forsøgte mig med manuelle indstillinger og tripod og har fået nogle gode resultater – som jeg også skal poste. Men jeg har et spørgsmål: Kan du anbefale et filter som klarer reflektioner – dvs. vand og blanke flader i sollys? Jeg leder efter sådan et men kan ikke huske hvad det hedder. Var det ikke noget med polarisering.blahblah..?

Skriv et svar

