Pas på med, hvad du spiser

Ikke nok skal der advares mod at spise og drikke de forkerte ting, som kan få indflydelse på vægt og tænder, men der burde også blive advaret imod, hvad man kan risikere at finde i færdige produkter, som købes hos blandt andet bagerne:

Jeps, det viste stykke brød indeholder ganske enkelt et stykke mønt af kobber. Personligt er jeg kun glad for, at jeg ikke nåede at tykke til, da jeg var igang med at det spise pågældende rundstykke, men undrede mig over den modstand, som det gav mine tænder, da jeg var igang med morgenmaden på denne fridag…

17 responses to “Pas på med, hvad du spiser

  1. Det er vel en form for indbygget rabat?

    Det er bare gulvfej de har smidt op i røremaskinen.

  2. @Morfar: I så fald håber jeg på en 500 kroners seddel næste gang…

    Skulle det være gulvfej, de har smidt i røremaskinen frem for en bagersvend, der har tabt noget, får de et gevaldigt problem med fødevaremyndighederne…

  3. Det minder mig om følgende uddrag fra “Vangede Billeder”:

    “Bagerens studenterbrød var Vangedes lykkeposer og faste tombola – man kunne altid finde et eller andet sært i dem, der var altid et eller andet fremmedlegeme i den der klæge dejg: en tændstik eller en elastik, en stump af en smøg, hans hovedhår den overgang det begyndte at falde af (men det gik da over da han til sidst var pilskaldet), eller – som det i hvert fald én gang skete for mig – en 25 øre, simpelthen en 25-øre, som man var lige ved at knække tænderne på – men selvfølgelig en fed forretning, da studenterbrødet jo kun kostede 10 øre.
    (…)
    Og bageren i Vangede var fuldstændig cool, og engang da Mor havde været ved at knække brødkniven på et franskbrød han solgte hende, og det så viste sig at der var et halvt kosteskaft i franskbrødet og hun så gik derned med brød og kosteskaft, så sa’e han bare: “Åh, tusind tak – det var sateme dejligt De fandt den og kom med den… De aner ikke hvor jeg har savnet dén blomsterpind”… Og Mor fik sgu ikke engang et andet brød.”

  4. @Anne: Onkel Danny formår at sige det, vi andre mener🙂

  5. Jeg har oplevet noget lignende med et pitabrød med græsk bøf fra et af de lokale pizzariaer.

    Dog var det ikke en mønt mine tænder stødte på, men derimod en 3-4 mm stor sten. Det kostede en plastikfyldning plus ubehaget😦

  6. @Leif: Hvad med regningen, fik du sendt den til pizzariaet ?

  7. Oh, jeg ville nok aflægge pågældende bageri et lille visit. Sådan noget svineri må og skal koste noget kompensation – hvad med om du foreslog dem, at de en morgen leverede rundstykker, spandauer og diverse kager til dig og alle dine kollegaer på arbejdet?

    Omvendt kunne du jo komme til at sende en mail til medier og fødevaremyndigheder…😉

  8. @Brian: Det fik jeg skam allerede dagen efter uden de store sværslag, selvom det kun var til mig selv🙂

  9. @Maltesen: Tandlægeregningen lød på cirka 1.200 kroner og pizzariaet betalte heldigvis – dog efter at jeg må true lidt med, at jeg ville offentliggøre “fundet” fordi pizzamanden insunierede, at jeg måske havde gjort det med vilje🙂

    Klart at man vil tygge i en sten i forbindelse med, at man spiser et pitabrød med græsk bøf🙂

  10. @Leif: Hvis ikke han betalt, ville jeg, hvis det mig, der havde en knækket tand, bruge ordne “fødevaremyndighederne”, “sten” og “tandlæge” i samme sætning. Det burde få de fleste til at makke ret…

    Men, godt at høre at situationen faldt ud til ding fordel🙂

  11. Jeg måtte da også hæve stemmen lidt, da ejeren insinuerede at jeg havde gjort det med vilje for at få betalt en tandlægeregning.

    Så jeg måtte også nævne lidt med blog, dårlig publicity og fødevaremyndigheder, før at han hostede op med pengene🙂

  12. @Leif: Gad vide, hvor mange mennesker den pizzamand kender som kunne finde på at gøre den slags med vilje?
    Personligt ville jeg have taget vedkommende på ordet og kontaktet fødevaremyndighederne for en sikkerheds skyld – når jeg havde fået mine penge😉

  13. Jaja, så får vi vist ikke mere for den 25-øre😛

  14. Åhr hvad, det havde gjort ondt i molertjavsen. :s

  15. jeg ville nærmest være glad for at finde en mønt, i stedet for den MUSELORT jeg fandt i en økologisk bolle fra superbest – Yark – !!!

    Ha en god dag

  16. Øhh… ad! – hvorfra var rundstykkerne ?

Skriv et svar

