Gæt en sang I

Et nyt år byder på en ny, gratis konkurrence her på bloggen og der er ikke nogen præmier at vinde. Det drejer sig først og fremmest om musik og vil være ud fra billeder. Dermed skal du så prøve at gætte, hvilken sang det drejer sig om. På plus siden må du da gerne nævne sangeren bag sangen. Der vil blive stillet et nyt billedespørgsmål ca. en gang om ugen.

Første konkurrence starter i dag og drejer sig om følgende billede:

19 responses to “Gæt en sang I

  1. Hey! Det ved jeg. Stairway to heaven. Led Zeppelin. Jeg er så god. Så god. så god. Laver lige bølgen for mig selv. Yeehaaa. Tris hun er den beeedste, hende kan ingen tææske…

    (PS. Jeg er ikke en dårlig vinder, ligemeget hvad du siger.)

  2. TV-2 – Randers Station. Det er ganske vist ikke Randers Station, men det er det på den anden side heller ikke på musikvideoen

  3. På Nordhavn station?

  4. Der må være tale om “A Stranger” fra A Perfect Circles album “Thirteenth Step”.
    Manden på billedet er en fremmed for os, og han er vist ca. nået til det trettende trin, så vidt jeg kan tælle.

  5. Beklager at skulle sige det, men ingen af jer er tilnærmelsesvis tæt på. Billedet er taget på Vanløse Station, som Van Morrison har beskrevet i sangen “Vanlose Stairways”
    Van Morrison var på et tidspunk i firserne bosat i Danmark, da han var dansk gift, for lige at få det historiske tilsnit med ind over…

  6. Årh hvad??? Så find dog en sang, der er nogen der kender. Gider ikke din latterlige blog ellers. Kæft du er ringe.

    (Ps. Jeg er heller ikke en dårlig taber. Ligemeget hvad du siger.)

  7. @Tris: Og så har jeg endda lige ønsket dig god bedring 😦

  8. Sorry Maltesen, men du har nu ikke helt ret… Titlen på sangen er ikke “Vanløse Station”, men “Vanløse Stairway”. Det ærgrer mig nu lidt at du gav svaret så hurtigt at jeg ikke kunne nå at være med… For fremtiden bør du vente 1 døgn med at give det rigtige svar (medmindre nogen gætter det inden). Ellers et rigtigt godt initiativ, som jeg håber du har billeder/ideer nok til at fortsætte med…

  9. @M-alo: Det var bare mig, der ramte de forkerte taster i den omgang, da jeg godt viste det, som du kan se på min Flickr-konto. Det med at vente døgn gælder fremover og tak for opbakningen 🙂

  10. Jamen det så jeg først bagefter. Undskyld. Jeg tager alle mine ord i mig igen. (Men kun hvis dit pust virker.)

  11. @Tris: Helt i orden og endnu en omgang god bedring herfra 🙂 – håber du vil deltage næste gang 🙂

  12. Ja, jeg var godt klar over at det måtte være en tastefejl… Du plejer at kunne din musik!

  13. Mmm… altså, nu er Van Morrison ikke lige det musikalske nabolag, jeg har opholdt mig mest i – men helt undsluppet min oprmærksomhed har han heller ikke. Og mig bekendt har “Vanlose Stairways” intet med Vanløse Station at gøre, men skyldes derimod trappeopgangen i den bygning, hvor hans kæreste – tror ikke, de var gift – boede i i Vanløse. Men det er ikke lykkedes mig at hitte dokumentation for påstanden.

    Nydeligt opfundet gættespøg, i øvrigt 🙂

  14. @M-alo: Nemlig!

    @Peter: Jeg havde lavet researh på sangen før jeg lavede denne lille konkurrence og kan i den forbindelse afsløre, at Van Morrison bodede i Danmark, at han var dansk gift og, at sangen omhandlede trapperne på Vanløse Station, hvor han sad og betragtede de forbipasserende.

  15. Ja, og det er jo lige så veldokumenteret som min påstand 🙂 Fred med det. Det er dig, der er musiknørden, så… if you say so.

  16. @Peter: Prøv at læse Wikipedia om det og lyt derefter til teksten…

  17. Okay. Det her er et sjovt påfund!

  18. @Nikolaj: Jeps – og så om en musiker, som åbenbart ikke har bredens bevågenhed på trods af ovenstående trappes hyldest 😉

  19. Hov, jeg må da vist hellere til at følge noget mere med her. Jeg kunne med det samme genkende trapperne på Vanløse station. Og med en far, der vist har samtlige VM-udgivelser (inkl. opsamlinger) var den ikke så vanskelig.. Men det kan jeg jo sagtens sige nu. Jeg vender stærkt tilbage til næste udfordring!

Skriv et svar

