Det du ikke viste om Pia K.

Se videoen herunder og forstå:

[Youtube=”http://www.youtube.com/watch?v=w_V-Z1jEEeM”%5D

P.S.: Den er ikke for børn…

21 responses to “Det du ikke viste om Pia K.

  1. …under bæltestedet var den vist også. Jeg bryder mig ikke om den – ligesom jeg heller ikke bryder mig om Pias politik.

  2. Den her Pia-hetz er gået alt for langt! Og det gjorde den allerede for længe siden.

    Nu synes jeg snart vi må stramme os an. Vi bryder os ikke om hendes politik, men vi har altså med et medmenneske at gøre.

    Alt i alt: det er en om’er!

  3. Lige mine ord, Simon.

  4. Helt enig med Simon, det er for lavt det der. Men meget typisk for venstrefløjen – når man ikke kan argumentere mere sviner man til istedet.

  5. @Brian: Jeg sagde nu heller ikke noget om, hvor vidt jeg brød mig om den aller ej.

    @Simon Kl.: Men, et medmenneske, der via sin politik har det med at dæmonisere andre mennesker med en anden religion.

    @Henrik: Hvor vidt vedkommende hører til venstrefløjen eller ej, det ved jeg faktisk ikke noget om.

  6. maltesen: Jeg synes ikke hun decideret dæmoniserer nogen? Jeg har måske ikke lige hørt det citat der slår hovedet på sømmet? Men konsekvenserne af hendes “stramme indvandrerpolitik” er jo bare nogle helt forfærdeligt tragiske menneskeskæbner.

    Jeg synes man bør holde fred så vidt det er muligt, og så længe Pia snakker politik, så synes jeg også at vi bør svare hende tilbage med politik og argumentere imod hende. Ikke råbe navne og deltage i smædekampagner.

  7. Jamen, Naser Khader dæmoniserer vel også (selv om det er knap så meget)? Det er bare nogle andre, der er ofre?

  8. @Simon Kl: Jeg synes helt klart den måde, som hun både omtaler og karakteriserer muslimerne på, vidner klart om en dæmonisering af en bestemt gruppe mennesker, der bor i landet. Og det er jo bare med til, at nogle inden for den gruppe ser sig udstødt og efterfølgende måske bruger det som argument for at føre terrorkamp rettet mod den danske befolkning, hvorefter Pia K. igen så kan udtale : “Hvad sagde jeg…”

    @Nikolaj: Hvis der er tale om at Pia K. er offer i denne gang, kan jeg vist godt leve med det 😉

  9. maltesen:
    Jeg ved ikke om du har ret, men det er heller ikke min pointe. Mit spørgsmål er vel: Hvis hun dæmoniserer muslimerne, skal vi så dæmonisere hende?… Nej da!

    Jeg er mest træt af den her Pia-hetz, fordi jeg kender den fra mig selv. Men jeg gider simpelthen ikke have sådan et ubehag mod en person og hendes politik ind over mit liv.

    Det må gribes an med fornuft og ikke følelse. Argumentation mod argumentation. Politik mod politik. Ikke hetz mod hetz.

  10. @Simon Kl.: Problemet er bare, at hun gang på gang får held med at dæmonisere denne gruppe danske statsborgere, hvilket valget i går viste med al tydelighed krydret med frygten for terror og meget andet uden at der er noget reelt bag det.

    Skal hun ikke have lov til at føle på egen krop, hvordan visse grupper i dette land har det, når de føler sig udstødt fra? Desuden er denne form for satire en gammel måde at vise sin utilfredshed på uden at det reeltset går ud over nogen selvom den nok er lidt grovkornet…

  11. Maltesen:
    Ja, det er nok der den skiller: om man synes det er for grovkornet eller ej. Jeg synes den er for grovkornet. Jeg synes dog også at Pia scorer mange stemmer på en til tider irrationel frygt.

    Men jeg føler jeg “synker ned” på det niveau hun bruger i talen om muslimer og indvandrere, hvis jeg kører på hende på samme måde. Hvis vi droppede frygten og hetzen tror jeg det ville være bedre.

    Og måske så Pia ville følge trop? :naiv:

  12. @Simon Kl.: Problemet er bare, at det lykkedes dem gang på gang at skræmme vælgerne med frygten for det fremmede, dem og os, terror, muslimer, Ny Alliance, værdier. Ting, der har det til fælles, at det er yderst irrationelt og ikke kan forklares væk som f.eks. Margrethe Vestager vil gøre det i en debat.
    Personligt kan jeg godt lide det lidt grovkornet, da jeg har en tendens til at være fjollet med engelsk humor, som sagtens kan være yderst grovkornet…

  13. Jeg ser nu den film som ren og skær satire – ikke som en dæmonisering.

    Lidt lissom med tegninger af Muhammed.

  14. Det er jo en kendt sag, at pianisterne er overrepræsenterede i mordstatistikkerne, voldtægtssagerne og sindssygeanstalterne.
    Det er også en kendt sag, at pianisterne nærmest har monopol på den politisk motiverede vold, hærværk og chikane
    Godt der findes modige folk som Maltesen, der tør vise hvilket modbydeligt menneskesyn pianisternes fascistoide opførsel er rundet af.

  15. Hov hov du må ikke stjæle fra andre bloggere uden at henvise 🙂

    Fed video

  16. @Helen: Øh – du savner et link til din blog?

  17. Helen Latifi

    Maltesen

    Nej det er ok – det er alligevel ikke mig som har lavet videoen.

  18. Den video er jo mega plat. Det er jo til grin det der.

  19. @Helen: Du kommer alligevel over i blogrollen

    @Birdy: Er rønnebærene sure :mrgreen:

  20. ej, det havde jeg hel glemt, det eneste platte her, er dig maltesen. Du aner ikke en drøjt om hvad jeg står for. Man beøver ikke at være på højrefløjen for at synes den video er plat.

  21. Pingback: Bloggsuppe fredag 16. : iNorden

Skriv et svar

