Ikke noget Depeche Mode light her

Den ene tredjedel af Depeche Mode, Dave Gahan, har nu begået sit andet soloalbum og for en fan af netop Depeche Mode, har jeg haft svært ved at tage armene ned efter at have hørt både single udspillet “Kingdom”, som kan høres og ses lige under det jeg har skrevet her og hørt hele albummet det meste af aftenen i går.

Skulle jeg komme med lidt konstruktiv kritik af albummet, vil jeg påstå at det læner sig meget op af det sidste album fra Depeche Mode, hvor Dave Gahan i samarbejde med de to, som også har været med inde over hans nye soloalbum, var med til at skrive tekst og musik, hvor det førhen udelukkende var Martin L. Gore, der gjorde den slags. Det skal ikke ses som noget negativt, men det giver unægtelig en følelse af, at man har hørt det samme førhen.

I forhold til det forrige solealbum, Papermonster, virker Hourglass langt mere helstøbt og springet mellem stilarterne på albummet er snævert væsentligt ind, hvilket kun er godt.

[Youtube=”http://www.youtube.com/watch?v=IwcUi-Aok6Q”%5D

3 responses to “Ikke noget Depeche Mode light her

  1. Det er på en eller anden måde meget afslappende…

    Men jeg vil nu alligevel foretrække noget volbeat😉

  2. @Blognissen: Nemlig, men Volbeat er også godt🙂

  3. Hej Maltesen

    Jeg har set nogle af dine kommentarer på Hodja’s blog og må sige at jeg normalt er dybt uenig med dig. Men omkring Depeche Mode er vi helt på linie . Jeg har været fan siden 1982 og var til min første koncert i 1984 i Falkonerteateret. Jeg har ikke hørt Gahans nye album da jeg syntes det første var noget lort, men umiddelbart lyder det som en fuldstændig kopi af Depeche Mode som du siger og hvorfor så lave det?
    Måske et opgør med Martin Gore selvom Gahan aldrig når op på Gores sangskriverniveau!
    Jeg tror jeg må ned og købe den. Ha’ det hyggeligt!

Skriv et svar

