Der var en forklaring på det med ryggen

At man skal passe på sine ryg, har i den grad noget på sig og det fik jeg i den grad bevist, da jeg for første gang i mit liv var til en kiropraktor inde i byen. Han fik bare lige kigget på mig, undersøgt ryggen på alle leder og kanter og kunne så fortælle mig, at jeg havde været meget, meget tæt på at udvikle en rigtig diskusprolaps, hvilket kan være yderst alvorligt, da jeg havde udviklet flere tegn derpå som et sovende højreben grundet trykken på den store iskiasnerve, som går ud lige over lennem i højre side og ned til benet via bæknet.

Efter selve undersøgelsen af ryggen, blev jeg bedt om at ligge mig ned – først på den ene side på en bestemt måde, så jeg følte at jeg var på vej ned i gulvet, hvor efter kiropraktoren tog fat i mig og rykkede i mig med det resultat, at jeg kunne rejse mig helt normalt op og ligge mig på den anden side, som nu var ømt med gentagelse fra den anden side. Derefter fik jeg nogle øvelser, som jeg selv kan lave hver anden time mens jeg er vågen.

I morgen skal jeg så til undersøgelse igen for at se, hvordan tingene spænder af. Jeg håber selv på det bedste…

3 responses to “Der var en forklaring på det med ryggen

  1. Håber seriøst det virker, det der kiropraktik.

    Diskosprolapser er ikke til at grine af.

  2. Pas på dig selv det er ikke sjovt når det er ryggen det er galt med.
    Håber det hjælper med de øvlser.

  3. Det var da godt at kiropraktoren kunne hjælpe. Jeg håber og beder til at dine trængsler nu er overstået.

Skriv et svar

