Dansk Folkeparti agerer bundprop sammen med Endhedslisten

På trods af, at Dansk Folkeparti plejer at bryste sig af, at de er dansk kulturs værn nummer 1, gælder det åbenbart ikke flittigheden med at gå i kirke om søndagen i følge Politiken Online. Selve listen toppes af Venstre, hvor 2/3 af partiets vælgere finder ved til kirken om søndagen, hvilket betyder 1/3 af samtlige kirkegængere stemmer på partiet.

At Dansk Folkeparti nu agerer bundprop kun overgået af Enhedslisten, får Søren Krarup til at skælde ud på partiets vælgere, som han kalder “lidt for dovne og lidt for sløve…” og derfor vil han “..gerne give dem et spark bagi” fortæller han til Kristeligt Dagblad og videre mener han “det er da oplagt, at Dansk Folkeparti er fuldstændig loyal med Folkekirken. At folk så ikke har den gode vane at gå i kirke om søndagen, er en anden sag. Det skyldes ikke andet end ugidelighed og sløvhed, og den bør de lægge fra sig”, siger Søren Krarup.

Kunne det måske ikke give et hint om, hvorfor partiets medlemmer har det lidt svært med personer, der har en lidt anden religiøs opfattelse end den gængse her til lands, Søren Krarup? Og at du dermed ikke er i overensstemmelse med dine egne vælgere, som normalt ikke har en akademisk uddannelse som dig selv?

14 responses to “Dansk Folkeparti agerer bundprop sammen med Endhedslisten

  1. Enig.

    Gad vide om den omtalte statistik også medtæller de, der bruger DR kirken?

  2. @Allan: Godt spørgsmål…

  3. Kunne det ikke skyldes, at DF-vælgerne ikke som sådan er kristne, men værner om folkekirken fordi de anser det for værende en del af dansk kultur? Måske stemmer de endda på DF fordi de er ateister/agnostikere og pisse bange for hvad der skal ske, når religiøse tosser kommer til magten.

  4. @Holme: Nu består kirken af levende mennesker, så det er slet ikke nødvendigt med politisk omklamring fra tilfældige politiske partier…

  5. Den fangede jeg ikke helt. Man skal ikke føre kirkepolitik fordi kirken består af levende mennesker? Det giver jo ingen mening?

  6. @Holme: Det vi kristne kalder kirken, består af levende mennesker og ikke udelukkende af døde sten med det, der hører sig til. Og dem skal tilfældige politikere ikke lave “kirkepolitik” over…

  7. Jeg skal gerne erkende, at jeg ikke kender så utroligt meget til kristendommen, da jeg ikke selv er kristen. MEN sygehusene består også af levende mennesker. Skal der så heller ikke laves sundhedspolitik?

  8. @Holme: To vidt forskellige ting, som ikke kan sammenlignes. Så måske skulle du sætte dig ned med en Bibel og læse den fra side et af og komme igen, når du har afsluttet med Johannes Åbenbaring, så du har en chance for at sætte dig lidt ind i sagerne, før du udtaler dig. Et hint kunne være at gøre det samme, når du også udtaler dig om muslimerne, ikk?

  9. Jeg kan jo sige det samme til dig, men gider du ikke venligst forklare hvorfor der skal føres sundhedspolitik men ikke kirkepolitik? Det eneste du kommer op med, er en påstand om at Biblen vi forklare mig, hvorfor der er forskel, og ærligtalt, så har jeg ret svært ved at tage disse typiske religiøse sæt-dig-ind-i-sagerne-argumenter alvorligt. Jeg har nemlig denneherdens tossede idé, at den slags udslag som oftest er et vidnesbyrd om, manglende argumentationsgrundlag. Ellers skal jeg vel sige til dig: Sæt dig ind i diverse politiske tekster før du du udtaler dig om din holdning. Så kan vi droppe al diskussion og sætte os til at skændes om hvem der har læst mest inden for diverse emner.

    Men for lige at få det på det rene: Jeg HAR læst alt for meget af både kristne og islamiske tekster. Jeg droppede dog for længe siden at tage det alvorligt.

  10. @Holme: Det er måske lige præcis dit helt store problem, at du ikke har respekt for det andre mennesker tror på, fordi du ikke selv tror på noget som helst. Måske skulle du starte med at kigge indad, før du rakker ned på andres tror…

  11. Er det alt du kan sige? Tomme kommentarer om mig som person, fremfor at kommentere på det som diskussionen handler om?

    Det må du da kunne se er for tyndt.

  12. @Holme: Der er ikke så meget andet at sige…

  13. Okay. Jeg prøvede at diskutere sobert med dig, det kan åbenbart ikke lade sig gøre. Det er jeg ked af, men så lærte jeg da også noget denne gang.
    Farvel og tak, Maltesen.

  14. @Holme: Undskyld jeg spørger, men aner du selv hvad sobert overhovedet er ud fra de beskyldninger, som du selv er med til at rette mod bl.a muslimerne her til lands?

Skriv et svar

