Selv de mindste ting kan medføre nedbrud

Jeg ved stadig ikke helt, hvad der skete med ejendommens internet i går morges, men pludselig var forbindelsen bare væk, helt væk. En hurtig opringning til TDC viste, at problemet ikke lå mellem vores modem og ud af huset, men et sted mellem modem og de trådløse sendere, så sidder rundt om i ejendommen, der gør det muligt at være trådløst på internettet uden en masse besværlige kabler og den slags.

Da TDC og jeg blev enige om, at problemet nok lå omkring vores router, der fordeler signalerne ud til de trådløse sendere, ville TDC fremsende en ny router gratis, da sådan en er med i den ydelse som vi i forvejen betaler for. Dog kunne den dog først være fremme løbet af den kommende uge, hvilket ikke afhjalp problemet her og nu.

Efter en hurtig opringning til forældrene viste det sig, at de stadig havde en tilsvarende router liggende, som de ikke bruger, så den kom hurtig over til mig, sat ind kredsløbet – og stadig ikke noget resultat, hvilket var med til at få nogle af mine hår til at blive gråtonet lidt før tid.

Her til morgen ville jeg, stædig som jeg er, prøve en gang til, dog med den gamle router på sin vante plads og skifte lidt ud på nogle af kablerne og vupti, så var der igen hul ud på nettet.

Om det så var et af kablerne, der var stået af ræset eller hvad det lige præcis var, der skete, aner jeg stadig ikke. Men, forbindelsen er der og det er som bekendt det vigtigste.

8 responses to “Selv de mindste ting kan medføre nedbrud

  1. Er der noget bedre end fuldstændig ulogisk teknik?😉

  2. @Mikael: I så fald burde teknikken køre på usandsynlighedsfremdrift (hugget fra Hitchhiker’s Guide to the Galaxy)😉

  3. Hvem siger den ikke gør det?😉

  4. @Mikael: Så burde resultat mere end noget andet give 42 8)

  5. Apropos nedbrud – så er min gamle zepto gået total i sort. Eller skulle man hellere sige “blå” – den lukker nemlig ned konstant med en blå skærm med en fejlmeddelelse, som man ikke kan nå at læse.

    Så nu lurer jeg lidt på, om det er noget hardware, der er gået i kuks – eller om det er noget driver-halløjsa. under alle omstændigheder: Jeg kan ikke komme ind på computeren – og der er selvfølgelig ikke sikkerhedskopi af billeder osv. …😦

  6. @Brian: Måske er din computer blevet overtaget af en Hooloovoo (en superintelligent nuance af farven blå), hvis vi skal vedblive at rende rundt i universet omkring Hitchhiker’s Guide to the Galaxy😉

  7. Sådan er livet med computere og tilgrænsende grej. A fact of life. På en måde en tilbagevenden til middelalderen; sort magi er igen blevet noget vi må regne med.

  8. @Allan: Jeg ved ikke lige om sort magi og computere kan passe sammen her, men mon ikke problemerne langt hen af vejen kan tilskrives en rig nørd fra Redmound,WA?

Skriv et svar

