Radiohead til gratis download

Jo, jo. Den er god nok, overskriften. Thom Yorke og Co. har valgt at udgive deres nye album på to måder uden at involvere noget som helst pladeselskab via nettet, hvor man enten kan vælge at købe og betale en luksusudgave med tilhørende CD og dobbelt LP med tilbehør, hvor man også får tilbudt at downloade musikken gratis. Alt i alt får man, hvis man køber albummet over nettet 19 numre. Eller man kan, som jeg har sat mig for, at selv at vælge prisen på downloadudgaven. Her starter prisen ved £ 0 og opefter. Herved får man så kun de 11 obligatoriske numre.

Ønsker man at downloade albummet, kræves det kun en hurtig registrering og derefter bare at vente, at der dumper en email ind…

Ifølge Gaffa, vil både Oasis, Jamiroquai og Nine Inch Nails går i fodsporene på netop Radiohead og dermed lancere deres musik over nettet…

Musikanmeldelse: Radiohead, In Rainbows

Indrømmet, det er både år og dage siden jeg sidst har fået hørt et helt album fra Radiohead siden OK Computer, selvom Oxfordgruppen har begået et par albums siden hen og Thom Yorke tidligere på året udsendte sit første soloalbum. Desuden har jeg selv haft antennerne ude for andre grupper og andre stilarter i mellemtiden og derfor ikke har hørt så meget Radiohead, som både har høstet anderkendelse for Kid A og har givet nogle koncerter i Valbyparken med deres eget medbragte telt (men ikke et ord om Wig Wam Tour, her…).

Radiohead altid formået at gøre tingene på helt deres egen måde, hvilket enten vil betyde succes eller mangel på samme. Men, udfra hvad jeg har hørt fra In Rainbow, kommer ingen til at gå skuffet derfra – tværtimod. For det lyder uden sammenligning som det mest helstøbte album fra Radioheads side. Og de ca. 43 minutter forløber utroligt hurtigt, hvis man som jeg, der har downloadet albummet ganske gratis og lovligt, konverterer MP3 filerne til CD-format og efterfølgende brænder dem over på en tom CD, så er der dømt ren nydelse på anlægget.

Radiohead, In Rainbow kan downloades fra i dag ved tilmelding på Radiohead.com eller bestilles med CD og dobbelt vinyl til £ 40 inkl. fri download. Ved køb af CD og dobbelt får man 19 sange mod 10 ved download af det normale In Rainbow-album. Ved download modtager man en aktiveringsmail, som skal bruges.

[Youtube=”http://www.youtube.com/watch?v=da1_n0u4ARQ”%5D

Lidt live Radiohead med sangen 15 Steps fra det nye album…

9 responses to “Radiohead til gratis download

  1. Sidder og lytter til den nu. Har lige hentet den. Gratis lovlig musik kan jeg helt klart gå ind for! 🙂

  2. @Mikael: Æv, min aktiveringskode er gået i fisk, da den fik afbrudt sig selv 😦

  3. Skod! Kan du ikke prøve igen? Ellers burde det vel være lovligt at du fik filerne tilsendt af en anden.

  4. @Mikael: Så er jeg nødt til at tilmelde mig med en ny email adresse…

  5. Jamiroquai, jatak… venter spændt!

  6. Mads Nielsen

    Hvorfor har folk ingen dybde længere…. vil bare have ting gratis!

  7. @Mads: Det har faktisk vist sig, at de fleste, der har bestilt albummet, har ønsket at købe udgaven bestående af en eller to CD’er, samt dobbelt vinyl. Det vil jeg da kalde dybde på trods af prisen til £40.
    At Radiohead har villet, at folk selv skulle bestemme prisen fra £00.00 og opefter for downloadudgaven, har været et opgør pladebranchen som sådan, tror jeg.

  8. Hallo unge mand, det handler ikke om dybde, du er vist kommet på vildspor.
    Det handler om capitalisme, hvem der tjener penge på hvem..
    Nedro

  9. @Nedro: Der tror jeg du er lidt på vildspor mht. Radiohead…

Skriv et svar

