Tidligt op for at aflægge demokratiet et besøg

Jeg er blandt de mennesker, som holder fri i dag. Ikke fordi jeg senere på dagen skal i demostration inde foran Christiansborg eller se Bill Clinton signere bøger i en boghandel inde på Købemagergade.  Nej, jeg skal ind og høre Statsministerens åbningstale i Folketinget kl. 12.00.

På trods af, at det trods alt er min fridag, har jeg været oppe siden kl. 5.00 her til morgen, så jeg kunne stå i kø inde foran hovedindgangen ved Christiansborg fra kl. 6.00, da der kun bliver uddelt 50 stk. billetter til almindelige publikummer præcis kl. 7.00. Selvom jeg først var der lidt over seks, stod der udelukkende to mennesker ved indgangen.

Nu har jeg så haft tid til at spise morgenmad og drikke en større kande stempelkaffe og prøver dermed at holde mig vågen indtil jeg skal retur ind til Borgen, da der åbnes op for publikum kl. 11.00 – 11.30, mens TV2 kører med nyheder i baggrunden.

2 responses to “Tidligt op for at aflægge demokratiet et besøg

  1. Cool med engagerede samfundsborgere! Fik du hilst på de kongelige?

  2. @Brian: Yes, yes. Frede kigge lige over til mig 🙂

Skriv et svar

