Mig, Clinton og Anders Fogh

Dagen har, som tidligere beskrevet, været temmelig travl med forskellige gøremål. Lige pt. har jeg været oppe siden klokken 5 i morges for at stå i kø uden foran Christiansborg for at få plads på tilhørerpladserne i forbindelse med Folketingets åbning. Og efter at have sikret mig en billet til det, var det lige hjem og spise morgen mad og hælde en kande stempelkaffe indenbords inden det igen gik tilbage til Christiansborg for at stå i kø – igen – for at komme ind til sikkerhedstjek og aflevering af evt. håndbegage klokken 11.00.

Derfra var det så op og sikre sig en nogen lunde god plads, så der var mulighed for både at se og høre Statsministeren holde sin åbningstale, se Kongefamilien og tage nogle billeder undervejs.

Statsminister Anders Fogh Rasmussen holder sin åbningstale.

Og blandt tilhørerne er Kongefamilien.

Da Folketingets åbning var færdig klokken 13.00, var det bare om at drøne ind til Købmagergade, da jeg også gerne ville sikre mig nogle billeder af Bill Clinton, som også var i byen for at signere bøger, mødes med Anders Fogh Rasmussen og holde tale ude i Brøndby Hallen sammen med Hans Blix (ham med Saddams våben…).

Bill Clinton vinker farvel efter at have signeret bøger i en time i en boghandel på Købmagergade og er blevet interviewet til den danske verdenspresse.

Selvom man er tidligere præsident for verdens eneste supermagt, kan man godt opføre sig som en rockstjerne…

4 responses to “Mig, Clinton og Anders Fogh

  1. Jeg håber oplevelsen i Folketinget var værd at stå så tidligt op for.

  2. @Ricewood: Det er anden eller tredje gang jeg har overværet Folketingets åbning den første tirsdag i oktober.

  3. … årh hvad! Kongefamilien ser ud til at rå-kede sig! Trist at være tvangsindlagt til det show, hvis man åbenbart er ved at falde i søvn over det.

  4. @Brian: He, he. Vi andre kan heldigvis selv vælge til, om vi vil høre det eller ej.

Skriv et svar

