En kikkertundersøgelse?

I fredags, hvor jeg også havde fri, var jeg ude og køre med Metroen. I første omgang var det for at hente min nyindkøbte cykel hos Banani Sport ude på Vigerslevvej i Valby. Grunden til at jeg tager hele vejen fra Amager til Valby for at købe cykel ligger begrundet i, at den nu forrige cykel, er ikke bare død, men helt død. Dernæst ved jeg, at man får en kanon service og så kender min far ejeren, som har har kørt landevejscykling for i sin ungdom. Valget at købe cykel dér frem for andre steder, var dog helt min egen ikke nogen andres…

Min nye cykel på Flintholm station…

Undervejs med Metroen, lagde jeg mærke til det større opbud at journalister på Kongens Nytorv station, som ventede på Kronprinsen og Kronprinssessen, som skulle køre med det første officielle tog til Lufthavnen, hvilket fik mig til at overveje, om jeg skulle finde videokameraet frem og lave en film om strækningen mellem Lufthavnen og Vanløse (de to endestationer, vel og mærke).

Da det færdige resultat ligger tilgængeligt på Youtube, har jeg været nødt til at klippe filmen op i 4 afsnit, hvor de tre første er på 10 minutter hver og det fjerde og sidste kun er på lidt mere end 2½ minut. Desuden vil det være lidt omsonst at bede folk om at downloade en film 463 MB…

Jeg fik mailet de færdige klip til mine forældre, da jeg havde lagt de 4 film op på Youtube og fik svar tilbage om, at det minde temmelig meget om en kikkertundersøgelse der, hvor Metroen kører under jorden…

Hvorvidt det minde om en kikkertundersøgelse, vil jeg lade være op til den enkelte og bare lade videoerne køre sit eget, stille liv herunder:

Kørsel med Metroen mellem Københavns Lufthavn og Vanløse, del 1.

Kørsel med Metroen mellem Københavns Lufthavn og Vanløse, del 2.

Kørsel med Metroen mellem Københavns Lufthavn og Vanløse, del 3.

Kørsel med Metroen mellem Københavns Lufthavn og Vanløse, del 4.

5 responses to “En kikkertundersøgelse?

  1. Fortæl mig, hvordan en cykel kan være “helt død”!?

  2. @Capac: Når den bare ikke virker mere🙂

  3. Tog du video af den nye lufthavnsstation? Jeg har nemlig ikke kunne finde billeder af den, og gad fx godt se hvordan det er at stige af flyet og komme ombord metroen.

  4. @Andreas: Det kommer, det kommer. Jeg har filment turen den anden vej også, så det skulle der være rig mulighed for at se🙂 – jeg skal bare lige have klippet filmen, så den kan ligges op på Youtube…

  5. Pingback: En kikkertundersøgelse, del 2 « ::: Maltesen :::

Skriv et svar

