Hvordan lander en Dash 8 Q 400 egentlig?

Selve spørgsmålet burde være ganske irrelevant, da det burde være en selvfølge at et fly lander sikkert på alle hjul frem for at lave noget, der mere minder om en mavelanding, som det er set to gange med fly fra SAS i henholdsvis Ålborg og i Vilinus inden for samme uge og for et andet flyselskab ovre i Japan tilbage i marts måned.

Bare for at give et indblik i, hvordan en Dash 8 Q 400 egentlig lander, når det vel og mærke bruger landingsstellet som det burde være normalen, præsenterer jeg her en 10 minutters video filmet tilbage i sommers på vejen fra Norge, hvor man kan se Hven, Sverige, Flakfortet og Saltholm under indflyvningen til Københavns Lufthavn, Kastrup:

7 responses to “Hvordan lander en Dash 8 Q 400 egentlig?

  1. Årh, jeg ææælsker fly!🙂

  2. @Brian: Hvorfor undrer det mig ikke, at du kom med den kommentar😉 -gælder det også Dash 8 Q 400?

  3. Men du sidder jo i venstre side…

    Var det ikke højre side af landingsstellet, der ikke kunne klare mosten?

  4. @malte: Ja, bare jeg ikke lige skal op og flyve i sådan en fætter…

  5. @NikolajFR: Jo og så er min optagelse fra torsdag d. 28. juni…

    @Brian: Når de endelig flyver, så flyver de som en drøm🙂

  6. Ærgeligt at man ikke kan se landingsstellet på videoen, ku’ da godt have tænkt mig at se hvordan det folder sig ud, når det virker. Men fin lille film ellers, du har vel fået en del hits på det sidste..

  7. @Klaus: Set i lyset af weekendens lille uheld i Kastrup Lufthavn, kunne det have været ganske spændende. Problemet er bare, at det sidder temmelig skrå vinkel, hvilket ville have umuliggjort det…
    Sidst jeg tjekkede efter, havde min film ovre på youtube haft besøg af godt 2000. Godt gået på 5 måneder🙂

Skriv et svar

