Jeg er blandt de mest læste

Bloggen, du sidder og læser lige nu, er blandt de mest læste herhjemme. Faktisk anede jeg det faktisk ikke, før M-alo i et indlæg til min sidste post, gjorde mig opmærksom på den flotte 14. plads blandt de 99 deltagende (top 99 kan forøvrigt downloades i pdf-format herunder og stammer fra Blog Effekt, hvor man kan gøre sig klogere på, hvordan undersøgelsen er foregået)). Det vidner klart om, at der er læsere som følge med i det, som jeg skriver og mener uden, at de nødvendigvis er enig i indholdet.

At være blandt de 14 mest læste blogs her til lands, lægger både lidt pres på mig, som jeg klart vil være med til at indfri og det er også et klar opfordring til at skrive videre.

Hvis jeg endelig skal være lidt syrelig, synes jeg det er flabet, at blogs, der udelukkende profilerer sig på at være nedgørende over for bestemte etniske og religiøse grupper her til lands (ingen nævnt, ingen glemt), får en meget fremtrædende rolle blandt de mest læste blogs herhjemme. Det er i mine øjne yderst betænkeligt og noget bekymrende, at de åbenbart har så mange (faste?) læsere. For nogle af dem, skriver slet ikke deres egne meninger, men bruger udelukkende tekster fra medierne og bøger “krydret” med nogle yderst kritiske satiretegninger, hvor der bliver gjort grin med disse etniske og religiøse grupper.

Samtidig fortjener en blogger som Slagt En Hellig Ko, en stor potion ros for sit engegement bloggen, der både har budt på glæde og tårer gemmen årene. Tillykke med en flot, flot 2. plads, Liselotte.

Se mere her: top-99-danske-blogs1.pdf

15 responses to “Jeg er blandt de mest læste

  1. at være en af de mest læste er én ting. at være den danske blog, der 14. oftest linkes til i andre blogs’ tekster er en anden. det er måske endnu sejere.
    måske.

  2. enig regitze…det er ikke de mest læste, men mest “betydningsfulde”

  3. Jeps, det har vel ikke noget med læsere at gøre.
    Nummer 10 på listen, Jeppe Kabell, skriver fx på sin blog, som kommentar til undersøgelsen, at han kun har ca 80 besøgende pr. dag. Og det er da hæderligt, men ikke super imponerende af en weblog. Og slet ikke hvis den skulle ligge nr. 10 over weblogs i DK.

    Han mener desuden at det hele er pustet op i medierne, at undersøgelsen ikke betyder en dyt. Og det er da måske også rigtigt nok, hvis det bare gælder om få folk til at linke til én, selvom det da også er en vis indikator.

    Maltesen: Desuden ang. de “politiske”weblog. Jeg synes også at de er triste at besøge og at de får for meget læseplads. Men det nytter ikke at brokke sig over deres måde at “blogge på”. Vi blogger forskelligt og den ene er ikke bedre end den anden.

    Men jeg forstår godt hvad du mener; der bliver ikke puttet meget af dem selv i webloggen, men det er jo egentligt fair nok, hvis det er det man har lyst til.

  4. Hm… og Nissen er ikke en gang blandt de første 99. Forstå det hvem der kan.

    Og så en finte: Mon den der link-indsamling, der ligger til grund for listen, også indeholder de links, som man selv smider, hver gang man skriver en kommentar på en anden blog? I så fald handler det i høj grad også om 1) hvor aktiv man er andre steder end sin egen blog – og 2) hvor lang tid man har været aktiv i blogland.

    Men lad os nu ikke tage hele glæde fra den gode Maltesen. Du har en god blog, Malte. Og vi er garanteret mange, der nyder at læse med! 🙂

    NB: Og til alle jer andre: Smid nu lige et link til http://nederen.dk – så Nissen kan komme blandt de 99! 😉

  5. Det lyder rigtig godt Maltesen, tillykke med det 🙂
    Jeg synes også du har en god blog og også meget afslappet 😉

  6. Tak skal du have, Maltesen, men som andre også skriver, så er der kun undersøgt på hvor mange andre, der linker til dine indlæg. Det giver selvfølgelig også et billede på, hvordan dine indlæg modtages ude i “verden”, men det fortæller ikke ret meget om hvor mange læsere der er til webloggen 🙂

  7. @Regitze: Hvor mange der egentlig linker til mig, har jeg faktisk ikke noget overblik over, men det må da være nogle stykker, da jeg mellem 200 og 300 læsere pr. dag.

    @Allan: Det håber jeg skam også, at jeg er 😉

    @Simon Kl: Som jeg skriver ovenover, har jeg mellem 200 og 300 læsere pr. dag. Problemet med de yderst højresnode blogs er, at de ikke ligefrem styrker troværdigen for os andre, der gerne ligger et stykke arbejde i, at skrive blogs, kommentere på andres blogs og besvare spørgsmål og kommentarer på egen blog.

    @Brian: Nu har jeg selv været i gang siden august 2004 og dermed også oparbejdet et publikum samt været aktiv på andres blogs (herunder din 😉 ), hvilket har været hårdt arbejde fra tid til anden. Som du ved, har jeg allerede link til din blog 😉

    @Gülay Kocbay: Tak, tak og lige måde 🙂

    @Liselotte: Så burde jeg ligge højre oppe i hierakiet, da jeg (som det allerede er skrevet mellem 200 og 300 læsere pr. dag.) Skuffende set i lyset af, at nr. 10 “kun” har godt 80 læsere pr. dag…

  8. Nej Maltesen, det er netop ikke et billede på hvor læst man er. Det er et billede på hvor mange andre der er, som linker til dine indlæg.

  9. @Liselotte: Jeg tror du misforstod mig, da jeg taler ud fra det, som jeg kan læse mig til på wordpress.com, hvor mange unikke læsere der reelt er. Her tæller links, søgeord m.v. med og ikke ud fra undersøgelsen.

  10. Her er en lettere korrigeret udgave af top 99 listen. Her er det interessant at læse at :::Maltesen::: er røget ned på en 46. plads.
    …Nårh ja, og så selvfølgelig at han er Kvinde!?!!

  11. Stol aldrig på en statistik du ikke selv har manipuleret…

  12. @M-alo: I så fald, at jeg skulle være en kvinde, er der vist en fejlleverance fra fabrikkens side med hensyn til visse dele af kroppen. Gad vide, om vi bliver fremstillet hos Bombardier 😉

    @NikolajFR: Der var nogen, som var hurtigere end mig 😦

  13. Viktor Bartoszewicz

    Din blog er mega fed og det er pisse nice at den er blandt de mest læste =D Men prøv lige og kik på min blog på: 8klblaabjerggaardskolen.wordpress.com

  14. Hej maltesen
    Super sej blog du har, meget let at finde rundt i den. Jeg har selv en blog, som jeg lige har skrevet til: http://www.8klblaabjerggaardskolen.wordpress.com/2011/02/02/16-timers-tysk

  15. Jesper Hjuler

    Vi arbejder som folkeskoleklasse meget på at gøre vores blog synlig. Se selv hvordan vi gør det.
    http://8klblaabjerggaardskolen.wordpress.com/

Skriv et svar

