Hvor var du henne den dag?

Som bekendt er det d. 9/11 og dermed årsdagen for terrorangrebet på New York og Washington D. C. De fleste kan huske, hvor de befandt sig denne dag og jeg selv var på arbejde den dag i Frederiksberg Hjemmeplejen og stod nede i gården på Howitzvej, hvor Frederiksberg Hjemmepleje har hovedkontor, da min telefon ringede og mine forældre spurte om jeg havde hørt, hvad der var sket ovre i USA? Da jeg var på arbejde, da det første angreb skete, kunne jeg af gode grunde ikke have hørt noget, men skyndte mig fra Frederiksberg til Amager i en vis fart, satte mig foran TV’et som kørte resten af aften og et godt stykke ud på natten. Fik også lejlighed til at ringe til familien i USA for at snakke med dem.

Jeg kan også huske, at jeg ca. 14 dage efter angrebet, ringede til SAS for at bestille en flybillet til Berlin, da jeg skulle besøge en af mine venner, da på det tidspunkt læste i netop Berlin og hende jeg snakkede med hos SAS, var næsten helt benovet over nogen overhovedet ringede for at bestille flybilletter så kort efter 9/11…

Hvor befandt du dig henne på denne dag?

6 responses to “Hvor var du henne den dag?

  1. Vi boede i Greve. Jeg var udendørs og legede med vores drenge. Naboen kom pludselig ud og råbte til mig: “Har du hørt det?”…

  2. Jeg sad på kontoret den eftermiddag, da jeg fik en sms fra min tvillingebror, Preben, og han spurgte, om jeg havde set eller hørt det med World Trade Center. Det havde jeg ikke, men der skulle ikke gå mange minutter før end, at det gik op for mig, at der var ved at ske forfærdelige ting i New York.

  3. Lige for at vaere irriterende: Det hedder vist nok d. 11/9 paa dansk, medmindre du snakker om d. 9. november.

  4. @Lars: 11. september bliver vist også kaldt 9/11 (taget fra engelsk), selvom det mere vidner om smartness fra nogle journalisters side 😉

  5. Tja. Men der døde sikkert også mange mennesker d. 9. november – det var bare i Afrika i stedet for Amerika, og så er det jo knapt så interessant. (ouch 😉 )

  6. Jeg var i vores lejlighed i Aalborg, taendte for fjernsynet ved at trykke 2 paa fjernbetjeningen. Var overrasket over at se CNN’s logo paa skaermen, jeg havde regnet med at se TV2s logo.

    Da jeg fandt ud af hvad der foregik sagde jeg (til den tomme stue): “Hold da kæft! Så var der endelig nogen, der slog igen!”

    Jeg har skrevet om det her: http://www.jankarlsbjerg.com/blog/archives/2007/09/11/whoa-somebody-finally-hit-back/

    Cheers fra Vancouver,
    Jan

Skriv et svar

