Maltesen indrømmer brugen af doping

Jeg har brugt doping. Jeg har taget Cetirizin Merck NM 10 mg og det har i de sidste 11 år været en stor del af min hverdag i sommerperioden, når græsset blomstrer. Det tager jeg det fulde ansvar for. Jeg har selv købt det og jeg har selv indtaget det. Og henover de sidste 11 år har min læge deltaget i den forstand, at han konstaterede min pollenallergi, så jeg viste, hvad jeg skulle købe.

Jeg har løjet om nogle ting over for andre og på en måde over for mig selv. Jeg har troet, at fortid var fortid. Men, sådan er det ikke længere. Og det er måske også en god ting. På det plan vil jeg selvfølgelig gerne sige undskyld, men jeg kan heldigvis trøste mig med, at de folk der kender mig og kender mig godt, de stoler på mig.

Lige som alle andre mennesker, har jeg begået fejl i mit liv. Jeg har gjort ting, som var og er forbudt og som jeg tager det fulde ansvar for. Det var mine valg.

Jeg vil ikke tage skraldet for det, andre har gjort. Og jeg har reageret på en korrekt måde i forhold til de fejl, der er begået. Det kan alle, som kender mig, bevidne.

Jeg er ked af, at fortiden lider under, at nogen har haft brug for at fortælle om det, der er sket. Og dermed kaste det hele i skammekrogen. Jeg håber ikke, at nutiden og fremtiden drukner i et misforstået forsøg på selvransagelse. Men, én ting ligger fast: Jeg giver ikke noget som helst for bekendelser, der enten er tilskyndet af personlig fortjeneste eller behovet for at give andre skylden for det, man selv har gjort. Jeg har altid taget ansvar for mit eget liv og de valg, som jeg har truffet som menneske. Dem har jeg truffet for mig selv og ingen andre.

Lad dem, som har brug for det, komme frem med deres personlige bekendelse og lad os håbe, at det tjener et ordenligt formål. Jeg mener ikke, at man bare skal stå frem, for at stå frem. Jeg vil ikke pege fingre af nogen som helst og lade andre tage ansvaret for de fejl, jeg har begået. Jeg kan se mig selv i øjnene og være glad for, at jeg er den, jeg er.

Jeg afsætter gerne midler til at bevise, at jeg lever et rent liv uden for sommerperioden og dermed være med til at underminere en hver form for tvivl, der måtte være. Men, det vil jeg også have kredit for og det skal mine omgivelser også have kredit for.

Det var, hvad jeg havde på hjertet lige nu. Hvis der er nogle spørgsmål, er I velkomne til at stille dem her:

12 responses to “Maltesen indrømmer brugen af doping

  1. Nej nu!!! Hvor er jeg træt af alle jer dopingvrag og alle jeres indrømmelser. Kan vi dog ikke få lov at være lykkeligt udvidende om jeres hang til doping. Lad os dog få lov at glædes over at du kan holde dig oprejst på din cykel på trods af lidt græs i vejkanten, uden at du skal ødelægge vores hengivenhed med ærlighed og alt muligt andet, som vi ikke har det mindste brug for.

    Øv altså!! *GG**

  2. Somsagt mener jeg også, at fortid burde være fortid…

  3. Mon ikke Brøndby kunne have brug for lidt doping når de tager til Jylland?😉

  4. Hvad andre gør eller ikke gør, må være deres eget valg, som de selv står inden for. Jeg har taget ansvaret for mine valg…

    Jeg har praktisk talt haft boykottet al sport siden Michael Rasmussen blev smidt ud af Tour de France i torsdag på trods af, at han aldrig er blevet testet positiv.

  5. Nu skal du passe på, at din e-mail ikke bliver hacket!🙂

  6. @Nikolaj: Jeg har sørget for, at skifte kodeord på den selvom, der nok ikke ligger noget på den, som kunne have B.T.s interesse🙂

  7. Vi har ikke belæg for at sige, at eller om du er eller har været dopet. Det er slet ikke det, det handler om. Var du på lorteøen midt i juni?
    Og hvorfor bruger du Cetricin. Fås det ikke billigere som kopipræparat?
    Og et tillægsspørgsmål. Får hele miseren dig til at overveje at skifte statsborgerskab?

  8. @Klit: Nej, jeg var ikke på den herlige ø kaldet Amager midt i juni, da jeg var på ferie. Det er der dokumentation. for. Jeg bruger faktisk kopipræparatet i forvejen.
    Med hensyn til statsborgerskab overvejer jeg at få et jysk…

  9. alt for griner malte😀 !!

  10. @Michael: Tak, tak🙂

  11. Jeg må også til det så… Jeg har indtaget pulmicort og oxis i linde strømme. De virker aldeles præstationsfremmende. Det har stået på de sidste 10 år og jeg er afhængig. Der går ikke en dag, uden at jeg har taget to hiv af hver!

  12. @Jlo: Jamen, dog😉

Skriv et svar

