Disse minder

For et stykke tid siden fik jeg scannet en del af mine gamle billeder ind, så jeg kunne bruge dem i digital udgave frem for “kun” at have dem i almindelig papirudgave. Og siden jeg har fået en pro udgave af Flickr™, er der ingen grund til at have dem liggende på computeren alene.

De billeder, det drejer sig om, er fra min forrige tur til USA i 1988 for at besøge familien i Seattle. Det er hér, at grundlaget for min interesse for at tage billeder, kommer fra. Kort før turen, “arvede” jeg et gammel analogt spejlrefleks kamera af mærket Voigtländer fra mine forældre, da de havde købt et nyt.

Blandt de steder vi var dengang, var en tur til dette meget kendte vandfald, som nogen måske kan huske fra en berømt TV-serie fra halvfemserne:

På turen var vi, ud over at være i selve Seattle, ved MT. Rainier (en vulkan 85 km syd-øst for byen, som har været udslukt så længe, at ingen kan huske, hvornår den sidst har været i udbrud), et smut til Vancouver i British Columbia, Canada, ved Columbia River, der er grænse mellem Washington State og Origon og helt ud til Stillhavet ude på den anden side af Den Olympiske Halvø vest for Seattle, hvor vi også var smut forbi Hoh-regnskoven, som er en af de få tempererede regnskove, som der findes.

Vancouver ved nattetid…

Butchart Gardens uden for Victoria, BC. En meget engelsk have…

Selve Victoria – bemærk lige den røde bus i venstre side af billedet…

Resten af billederne kan findes på min personlige Flickr™-konto.

5 responses to “Disse minder

  1. Det er virkelig flotte steder, du har været …

    Jeg ka også rigtig lide, at tage billeder, men jeg er bare ikke god til, at passe på mine billeder…

  2. Rigtig gode billeder ja!
    Hvilken serie er vandfaldet fra? Min første indskydelse var Beverly Hills 90210, hvor de på et tidspunkt e rå ferie ved sådan et vandfald, men det er måske helt forkert?

  3. @Güla Kockbay: Tak skal du have🙂 – en god ting ved netop Flickr™ er, at man nemmere får styr på digitalbillederne, da det er muligt at lave set (kategorier) og dermed huske, hvor de er fra.

    @Louisems: Nope, det rigtige svar vil være Twin Peaks, da serien faktisk er optaget i området af vandfaldet. Hvis du havde set billedeserien på Flickr™, havde du fået det rigtige svar…

  4. Ok, så langt kom jeg aldrig – men jeg har heller aldrig set Twin Peaks, så det ville nok alligevel ik ha sagt mig så meget🙂

  5. @Louisems: Twin Peaks er da kult😦

Skriv et svar

