Fangstrapport 2

Igen i går har vi været på havet i 4 timer, dog sammen med resten af familien denne gang. Og igen har vi været en 5 – 6 sømil ude på Barentshavet for at fiske. Turen ud fra Berlevåg var dog noget mere gyngene i går i forhold til i forgårs, da der var mere strøm ind mod havnen, da ebbe var ved at vende til flod.

Ude på selve havet var vejret i forhold til i Danmark, ganske fortrimmelig. Der har været høj himmel og solskin alle dagene og ikke noget der minder det mindste om regn.

Efter jeg havde fået de første fisk på krogen, ville min far også gerne prøve. Han har faktisk ikke fisket med stang de sidste 28 år efter han kom til at smide sig selv og min fiskestang i vandet ude bag B&W ude på Refshaleøen. Og han havde i den grad grund til at være stolt som en pave, da han både fik sej, torsk og en enkelt havkat på krogen.

Og jeg selv? Jamen, jeg fik halet et par store torsk af 4 kg stykket på krogen…

3 gråmåger slapper af på rælingen…

Skriv et svar

