Dyrehandlerdrenge i Tivoli

Dette er kun 3. gang jeg hører engelske Pet Shop Boys live siden 1988, hvor min lillesøster meget gerne ville ind og høre dem i Valbyhallen, hvilket fik forældrene til at sponsorere billetter til hende og mig grundet hendes alder dengang. Anden gang var i 1999.

Nu skriver vi så 2007, hvor Pet Shop Boys er blandt de stærkeste triumfkort blandt en skare af hovedsageligt danske kunstnere, som i år ligger vejen forbi Carstensens Gamle Have midt i København. Samtidig har jeg undret mig lidt over, at bandet overhovedet har takket ja til den opgave, hvor lyden desværre ikke må få det, den fortjener. Samtidig er nok de fleste af havens gæster nok ikke blandt dem, der til dagligt lytter til den engelske duo.

Men, da showet gik i gang lidt efter klokken 22.00 i en yderst tæt pakket have, var publikum på fra starten af og man kunne mærke med det samme, at både Neil Tennant og Chris Lowe var tændte, da de kom ind på scenen.

Selve koncerten var både fremadskuende rent lydmæssigt, hvor mange af de gamle sange fra bagkataloet spillet i en velfortjent 2007-lyd, hvilket klart faldt i publikums smag. Og selv den normalt tilknappede Chris Lowe kunne finde et smil frem efter at have sunget solo alene på scenen, mens makkeren Neil Tennant og de andre optrædende var midt i et sceneskift.

Her er samtlige billeder fra PSB koncerten i Tivoli d. 1. juni 2007:

6 responses to “Dyrehandlerdrenge i Tivoli

  1. Gode billeder… Jeg var desværre ikke tæt nok på til at få lige så gode resultater… men jeg var da tilstede!

  2. @M-Alo: Men, du virker ikke synderligt begejstret…

  3. Nej, jeg synes godt nok at sceneshowet var flot og ideen med de “parodierende” dansere var fin, men en af de vigtigste ting for mig i en “god” koncert, er spontanitet, og evnen til at træde lidt udenfor det fastlagte program. Det var ikke muligt i går, da musikken var fastlagt på forhånd og blev styret (til UG, ganske vist!) af Chris Lowe. Det burde være muligt at programmere lidt valgfrihed ind i computeren/synthesizeren, så der bliver plads til at improvisere lidt.

  4. @M-Alo: De tre koncerter som jeg har set med PSB hen over årene har alle været stramt styret rent musisk, mens de har leveret et godt sceneshow…

  5. Sceneshowet kritiserer jeg heller ikke… c,”)

  6. @M-Alo: Det var nu mere for at fortælle, hvordan PSB har gjort det siden de begyndte at optræde live 😀

Skriv et svar

