Tiggere i S-toget

I den senere tid har der været en del østeuropæiske tiggere i de københavnske S-tog, hvilket har fået DSB S-tog til at rette henvendelse til passagererne i gratisaviserne for at få hjælp til at stoppe tiggeriet, da passagererne har oplevet at få stjålet værdigenstande.

Og i dag på vej hjem i S-toget stødte jeg selv i en af dem. Allerede på vej ind i toget på Ålholm, som er en station på Ringbanen mellem Ny Ellebjerg og Hellerup, kunne jeg spotte vedkommende rette henvendelse til passagererne enkeltvis ved at fremvise et skilt på dansk uden at kunne et ord på dansk.

På grund af de nævnte henvendelser fra DSB til offentligheden fik jeg taget min mobiltelefon frem for at tage et billede af vedkommende, når han kom hen i den del af toget, hvor jeg befandt mig for at aflevere det til DSB og politiet. Og til held for mig kom han helt hen til mig og jeg fik taget to billeder af ham, hvor han holder skiltet frem. På skiltet står der:” Jeg er far til to børn. Den ene af mine børn lider af kræft. Jeg beder deg (forkert skrevet) om hjælp så jeg igen kan få et sted at bo og passe ordenligt på mine børn. Mange Tak.”

Der gik lidt tid før den pågældende tigger fandt ud af, at der var taget billeder af ham i S-toget, hvor han havde befundet sig, hvilket fik ham til at true mig med at skære min hals over ved hjælp af fagter og true mig med bank, hvilket ikke ligefrem fik mig til at ryste i bukserne, da vi befandt os nærheden af et overvågningskamerarene i S-toget.

Billederne er nu sendt til DSB med en udførlig beskrivelse af, hvad der er sket i S-toget i dag.

Update 25. maj: Har mens Nyhederne på TV2 kørte fået en telefonisk henvendelse fra DSB S-tog om at de har modtaget billederne og de vil blive indleveret til politiet sammen med overvågningsfilmen, fordi der er trusler mod min person.

13 responses to “Tiggere i S-toget

  1. Du huskede ved at melde ham til politiet for trusler? Når du har et billede af ham så er det noget nemmere at finde ham.

  2. @Henrik: DSB sender det selv videre til politiet, så det behøver jeg ikke.

  3. @Brian: Takker – men jeg kunne godt håbe, at nogen flere mennesker, der har mobiltelefoner med indbygget kamera sendte deres billeder ind til DSB og politiet, så disse kriminelle bander, som formodenligt står bag, bliver fanget…

    Hermed er opfordringen sendt videre…

  4. Hej Maltesen,

    Havde den pågældende tigger rød jakke med hvide striber på siderne og et underligt ophovnet ansigt?

    Jeg blev selv overfaldet af – måske – den samme tigger samme dag som dig, d. 24. maj kl. 16,35 på Høje Tåstruptoget mod København.

    Nogle uger forinden så jeg ham første gang i Balleruptoget, og viftede med hånden for at signalere, at jeg ikke ville give ham noget (dum taktik!). Han blev sindsygt vred og truede mig så voldsomt, at jeg var nødt til at forlade toget.

    Da han så mødte mig igen i torsdags i Tåstruptoget, gik han atter amok og truede mig.

    Håber det er den samme, så han politiet kan få ham dømt og udvist.

    Henrik

  5. @Henrik: Det lyder som om, det er den samme person vi snakker om.

    Så et godt råd: Henvend dig igen til politiet og DSB og fortæl dem, at du har læst om en person, som har oplevet at blive truet af den samme person som har overfaldet dig.

  6. Hej Maltesen,

    Har anmeldt overfaldene til DSB, så kan vi bare krydse fingre!

    Vh
    Henrik

  7. Maltesen – svjv kan DSB ikke anmelde trusler mod dig på dine vegne, umidelbart vil jeg mene du selv skal anmelde truslerne til politiet.

  8. @Henrik: De er sendt til politiet fra DSB af, når de sender overvågningsvideoen med…

  9. DSB har lige meddelt mig, at de har anmeldt din klage til politiet, og at de derfor ikke mener, det er nødvendigt at tage min klage med.

  10. @Henrik: Det lyder lidt mærkeligt, når to personer har set den samme person og har været ude for stort set den samme oplevelse…

  11. Hej Maltesen,

    Resultatet er i hvert fald, at jeg helt undgår S-tog de næste par måneder. Jeg arbejder i Roskilde, så det kan godt lade sig gøre, hvis jeg cyckler til Valby. Men det kan da ikke være meningen, at en enkelt tigger skal tvinge mig til at køre 2×8 km i øsende regnvejr, fordi jeg frygter at blive overfaldet😦. Men det er godt for kondien :-))

  12. @Henrik: Det får ikke mig til at holde mig væk fra S-toget…

Skriv et svar

