Mobilterror

Jeg er selv den lykkelige ejer af en mobiltelefon som kan stort set alt det en mobiltelefon skal kunne. Men nogen gange kunne jeg godt ønske mig tilbage til de dage, hvor man udelukkende kunne snakke og sms’e med mobiltelefonen. Grunden er, at mange yngre mennesker åbenbart har udskiftet ghettoblasteren med mobiltelefonen, der i dag har indbygget højtaler, så man kan afspille da sange, som er blevet lagt over på mobiltelefonen via computeren.

Og der er åbenbart ikke det sted, hvor de yngre mennesker vælger at afspille deres musik fra mobiltelefonen. Det kan være på åben gade (det mest foretrukne sted), i bussen og i metroen (jep, den er god nok, oplevede det i går). Lyden er som regel skruet op på fuld styrke, hvilket gør lydoplevelsen til en noget skrantende oplevelse, når man som ufrivillig tilskuer kommer til at være med på en lytter.

Jeg vil gerne opfordre de yngre mennesker til at lige at tænke sig om, før de begynder at afspille deres musik de nævnte steder. Først og fremmest fordi det er til gene for andre, når man fyrer på åben gade, i bussen og i metroen. Dernæst er lyden røv elendig for at sige det på godt dansk, når musikken skratter ud gemmen højtalerne på en mobiltelefon. I stedet for at tro det er ren hype, når man gør den slags, så gør det utrendy i stedet for.

Vi er trods alt nogen, som holder af stilheden.

11 responses to “Mobilterror

  1. Hehe, ja det kan være drøn irriterende..

    Ahh, stilhed kan være sweet.

  2. Hvis der så bare var tale om en ordentlig ghettobalster!

    Hvis det stod til Hifi-klubben, så vi nok snart et veritabelt massemord begået ved at drukne folk i deres akvarier😀

  3. Åh, de kan være ganske irriterende. Jeg har nogle gange flyttet kupé i S-toget for at komme væk fra en larmende musikmobil!

  4. @Trusu: Men, stilheden kan være larmende…

    @NikolajFR: Jeg vil gerne stille mig forrest i køen til at slå en mobiltelefon ihjel -især dem af mærket nokia…

    @Mikael: Jeg konfronterer vedkommende omkring problemet og de fleste slukker også, hvis man beder dem pænt om det. Lige med undtagelse af nogle ganske få, som er helt uden for pædagogisk rækkevidde…

  5. @Preben: Nemlig😉

  6. Ja de er på linie med de folk der snakker helt vildt højt i deres mobiltelefon så man ikke kan undgå at høre det hele. Derudover fatter jeg heller ikke at man gider høre musik på den måde, det er jo latterlig ringe kvalitet.

  7. Velkommen til efterskoleverdenen… På en ganske uskylding bustur kan der sagtens være gang i 3-4 larmemobiler samtidig.

  8. @Henrik: Hvis nogen snakker meget højt i mobiltelefon i toget, i bussen eller andre offentlige steder, henvender jeg mig som regel til vedkommende for at dæmpe stemmen eller jeg begynder at kommentere det der bliver snakket om.

    @JLo: Man behøver så sandelig ikke være i efterskolealderen for at udøve mobilterror – voksne kan så sandelig også være med…

  9. hvad er den af Jørgen er du ved at blive en gnaven gamel mand???

  10. @Taxatom: Gammel ja, gnaven nej😉

Skriv et svar

