Kategoriforvirring

Som onkel kan det være forvirrende at i legetøjsbutikker som f.eks. Toys ‘R’ Us, når der ikke er styr på hvilket legetøj, der er placeret hvorhenne. I dag skulle jeg nemlig købe noget legetøj til den ældste af nevøerne, som fyldte år i dag. Og knægten skulle selvfølgelig ønske sig noget af det legetøj som jeg selv kunne lide som dreng: Star Wars.

Hvad gør man så? Tager i Field’s på vejen ud til søsters og svogers kolonihavehus, hvor fødselsdagen var i fuld gang grundet besøg af børnehaven, for at købe legetøjet i Toys ‘R’ Us, hvor der burde være en nogen lunde mulighed for at finde det helt rigtige legetøj.

Efter at have søgt højt og lavt lige med undtagelse, hvor jeg kunne spotte legetøj til piger, fandt jeg langt om længe reolen hvor der burde være legetøj fra Star Wars, men det hylderne var godt og grundigt overtaget af en helt anden actionfigur, der så havde henvist Star Wars til nogle få hylder nede af en af sidegangene…

14 responses to “Kategoriforvirring

  1. Hvilken uorden.

  2. Er Spiderman ikke med i StarWars?

  3. @Fru Green: Nemlig og Star Wars var så placeret dér, hvor Actionman så ellers skulle stå…

    @NikolajFR: Du idømmes hermed retten til at få læst samtlige superhelteserier…

  4. Spiderman er da kommet lidt højt på strå her, da han ifølge min mening ikke når hverken Han Solo eller Luke Skywalker til anklerne. End ikke R2D2😉

  5. Åh ja, det er besværligt at købe legetøj til børn i dag! Især også fordi jeg har en vis etisk/pædagosisk kæphest med, at jeg ik gider købe makabre dødsting med blod og kranier ud over det hele, der opmuntrer nevøerne til vold og destruktion… På samme måde syns jeg ik, niecerne ska ha makeup, når de ønsker sig det i en alder af 10 – de må godt få lov til at være børn bar liiig et par år endnu…
    Og når man så samtidig ik gider være den kedelige moster/faster, der kommer med hjemmestrikkede sokker (yeah right, som om jeg gad strikke!) og pædagogisk/økologisk legetøj i Amish-style – ja, så ka det godt være lidt et mareridt at sku finde ordentlige gaver, når der inviteres til fødselsdag…😉

  6. @malte: Jeg har skam læst både Rasmus Klump, Asterix, Lucky Luke, Narnia-bøgerne og Ringenes Herre😉

  7. @Thomas: Jeg har intet imod Spiderman, så længe det drejer sig om tegneserier og film. Det her nærmer sig noget, der ikke kan beskrives med pæne ord ud fra ordbogen…

    @Louise: Heldigvis er det par rigtige drenge, mine to nevøer. Så derfor behøver jeg heller ikke at købe makeup til dem😉

    @NikolajFR: Rasmus Klump er for børn, mens resten er for mænd og drenge i alle aldre😀

  8. SpiderMan og StarWars er vel også for børn.

  9. @NikolajFR: Nope…

  10. Nu må jeg protestere, Maltesen. Spiderman og andre tegneserier er ikke kun for drenge og mænd.
    Jeg føler mig meget diskremineret egne og mine døtres vegne.
    Ja, endda på min salige moders vegne. Det var f.eks. hende der introducerede mig til Superman i min barndom – og Star Wars.

  11. @Fru Green: Jeg tror der lå et m/k indlagt i “drenge og mænd”😉

  12. Så er jeg mere rolig. “… dreng og mænd m/k”.

  13. [Maltesen skriver om kvalerne med at finde Star Wars legetøj til sin nevø.

    Og jeg kan jo så foreslå at han begynder at rode i storeskrald.

    På nabovejen har nogen tømt loft eller kælder for legetøj …]

Skriv et svar

