Tidligt oppe

Godt nok er det officielt lørdag og dermed weekend, men det behøver vel ikke at betyde det samme som at sove længe, vel? Derfor ringede mine vækkeure omkring klokken 05.00 og efter at kæmpet lidt med at vågne, stod jeg op og tog tøj på, foderede katten af, pakkede tasken med et stk. kamera og gik ned og hentede cyklen i kælderen.

Min plan var, at tage billeder af solopgangen over Amager Strand. Det betyder jo, at man er tvunget til at stå vildt tidligt op, da solen står op omkring klokken 05.42.

Op kom jeg som sagt og efter en cykeltur på 10 – 15 minutter, kunne jeg nyde synet mere eller mindre for mig selv, hvis vi ser bort fra mågerne…

Sunset over Amager

9 responses to “Tidligt oppe

  1. Næææh hvor fint!

  2. @Schjelde: Takker 🙂

  3. Smukt. Det kunne Steffen Brandt godt skrive en sang om. 🙂

  4. kl. 5.00 på en fri-lørdag… ?!

    Ministeren har fuld forståelse for dine motiver, Nissen selv ville ALDRIG gøre noget lignende! 😉

  5. Kanon godt skud, Maltesen. God komposition med horisonten i nederste tredjedel af billedet.

  6. @Mikael: Det er jeg ikke i tvivl om 😉

    @Brian: Når det skal være, kan B-mennesket godt blive afløst af A-mennesket – dog kun for en tid. Det skal jo nødigt gribe om sig 🙂 – jeg regner da også med at være oppe klokken meget tidligt, når vi passerer polarcirklen på vej nord på at at opleve den første midnatssol…

    @Klit: Takker 😛 – du kan se flere billeder ude til højre side af bloggen, hvor billederne bliver lagt ind efterhånden på min egen flickr.com-konto…

  7. Blah blah.. Du har fået ros nok for det fine billedet. Istedet vil jeg sætte fokus på din vilje (og lyst!) til at stå op kl. pis en lørdag. Well done!

  8. Ja, nu har du fået ros nok for billedet, så her kommer lidt konstruktiv kritik 8)
    Motivet på biledet fejler ikke noget, men kompositionen…
    Personligt ville jeg have beskåret billedet så stranden i forgrunden ikke kom med. Jeg synes det ødelægger billedet lidt, at strandkanten er skæv mens horisonten er lige…
    Jeg ved ikke om du er bekendt med begrebet “rule of thirds”, men jeg vil anbefale dig at høre Rasmus’ podcast med fototips til begyndere (ja, jeg ved godt at du ikke just er begynder, og har taget masser af billeder før – Jeg er heller ikke selv just begynder udi fotokunsten, men jeg fik alligevel meget ud af at lytte til det!)

  9. @Preben: Indrømmet, jeg var også pænt træt, da jeg gik i seng omkring midnatstid, natten mellem lørdag og søndag spekulenrende over, hvordan i alverden jeg fik mig selv til at stå op klokken yderst tidligt 😉 – så for din streetrespekt kvitterer jeg med et link i min blogroll 🙂

    @M-alo: Stranden kan jeg desværre ikke gøre så meget ved lige der, da den tager et sving på stedet og får det til at se skævt ud på billede…Og jeg overvejede et kort øjeblik, om jeg skulle tage stranden med eller ej, men det er svært at tænke konstruktivt klokken kvart i 6 lørdag morgen 😦
    Da Rasmus er bare en lille smule bedre til det med billeder, vil jeg lytte til, hvad han har at sige, da der helt sikkert er noget, som jeg kan bruge 😛

Skriv et svar

