En øl anmeldelse

For et stykke tid siden fik jeg nævnt, at der nu for første gang i mere end 50 år bliver brygget øl på øen. Det fik mig til at skrive en anmeldelse på mitkbh.dk og forfatte en artikel på Wikipedia.

Nu har jeg så fået smagt de to forløbelige øl, der er på markedet. Og jeg er for mit vedkommende ganske glad for at kunne sige, at Amager Bryghus har gjort det godt. Sammen med Baggårdsbryggeriet i Holstebro, er det noget af det bedste øl, jeg længe har smagt.

Amager Bryghus har på nuværende tidspunkt to øl, som sælges til folket i butikkerne. Det er Sundby Stout, som er en mørk og fyldig øl på 6.2 % og Christianshavn Pale Ale på 5.5%, der er mere lys i det. Personligt hælder jeg mest til Sundby Stout, der har en god og kraftig eftersmag på tungen. Den vil gøre sig godt med en god kød- eller osteret. Begge øl kan sagtens erstatte vinen.

På onsdag er jeg inviteret ud for at besøge netop Amager Bryghus grundet mit arbejde for at gøre det kendt og for at tage nogle billeder til mitkbh.dk og wikipedia…

4 responses to “En øl anmeldelse

  1. @Tina: Det var det😛

  2. Hurra for Pale Ales. Min første oplevelse af slagsen var dem fra Hillerød- Brøckhouses India Pale Ale. Nu må jeg tjekke mit supermarked, om dem fra Amager kan findes frem.

  3. @Conny: Nu er det ikke fordi jeg vil gøre dig skuffet, men det kan du ikke, da de først lige er ved at sende de første flaske på gaden…

Skriv et svar

