Flugtskydning

Vejret har været ganske godt i dag, så det blev en tur på cyklen for at få noget frisk luft og nyde vejret på trods af kulde og blæst.

Selvom det ikke helt var planen, kunne jeg næsten ikke undgå at gøre forbi forældrenes nu tidligere hus og mit barndomshjem. Heldigvis havde jeg overskuet til ikke at stoppe op og kigge på det, men bare køre forbi og videre på min færd, som i først omgang bragte mig til Ullerup, der mest af alt er kendt for sidst marked om sommeren. Men, det er også et godt sted at spotte fly, når de er på vej op.

Efter at stået der på det samme sted i 1 times tid, hvor der kun kom nogle få fly på vingerne, gik det tilbage til Englandsvej og gemmen tunnelen som fører under start- og landingsbanerne i lufthaven.

Her fik jeg skudt det første billede, som er et fly fra China Cargo og flyvet er et McDonnell Douglas MD-11:

Derfra gik turen videre rundt om lufthavnen og Store Magleby og Dragør. Til sidst endte jeg op ude på Kystvejen, som kun har været åbnet for civil trafik i nogle ganske få år. Her kan man få nogle glimrende billeder af fly, hvad enten de er på vej op eller ned. Herunder er det et fly fra SAS og flyet er en Boeing 737-600:

Grunden til ordet flugtskydning står øverst er, at mit nye digitalkamera kan indstilles til at indfange objekter, der er i fart og alligevel komme med på billedet. Det var den anden grund til turen i dag…

11 responses to “Flugtskydning

  1. Hvem der havde et nyt kamera … suk.

  2. ….arh… flyvemaskiner! Juhuuuuuu

    Det er jo ren lååååve😉

  3. @Fru Green: Kan godt anbefales. Selv har jeg indvisteret i et nyt i forbindelse med den kommende sommerferie🙂

    @Brian: Jeps😉

  4. Fede billeder Malte!😀
    Det første fly ser næsten ud til lige at tage toppen af hegnet.. det var nok lidt tungt lastet!😉

  5. @Mikael: Tak for det🙂 – billedet snyder lidt, fordi hegnet løber langs vejen og hen i mod startbanen, som går over vejen…

  6. Ja, gode billeder! Det tegner godt med hensyn til ferien som jo trods alt hele tiden kommer tættere på… (Er det i øvrigt derfor (altså pga. ferien) at du har skiftet Flickr-kontoen ud med en ny?)

  7. Hej Jørgen…

    Med et nyt digital kamera og din store interesse for fly, går jeg ud fra, at du fremover er at finde ved Flyvergrillen hver lørdag og søndag fra kl. 05.00 og til det bliver mørkt :o)

    /Leif

  8. @Brian: Yeps. Det er sådan noget vi har herovre i Kjøwenhavnstrup😉

  9. @M-alo: Jeg har udskiftet kontoen, fordi jeg oprettede en ny og af en eller anden grund har de to konti konfliktet med hinanden, så det kun er den nye som virker…æv

    @Leif: Kun en gang imellem😉 – desuden åbner Flyvergrillen også først kl. 10.30…

    @NikolajFR: Det har de vist også i Århus😉

  10. Der er nu et eller andet imponerende over sådan nogen metalkasser der kan flyve🙂

    Maltesen – man kan da sagtens være ved Flyvergrillen selvom den er lukket?😉

  11. @Henrik: Ikke, hvis man vil have nogle gode billeder med mindre man har telelinse, der kan indfange en fugl på den anden side af Øresund…

Skriv et svar

