Tillykke

Et kæmpe tillykke til Kronprinsessen og Kronprinsen med den lille ny.

28 responses to “Tillykke

  1. … eller noget?!😉

  2. @Brian: Øhhhh?

  3. @Malte: Bare et udtryk for at jeg ikke er så royal – og at det er lidt trist, at landet går i selvsving over en lille nyfødt pige.

  4. @Brian: Hellere en kongelig familie som faktisk gør det meget godt frem AFR med skrårem og hjelm…

  5. Maltesen – jeg forstår godt du får verbale tæsk når du nærmer dig højreorienterede når du spytter den slags ud hele tiden…

  6. Det er da lidt ligemeget om den kongelige familie gør det godt.. de har jo ingen regel magt og forplumrer dermed det danske demokrati. Om AFR gør det godt eller skidt kan jo diskuteres, men han blev valgt af et flertal af befolkningen, så hvis man ikke kan lide ham, kan man lade være med at stemme.
    Jeg synes vi sku se at få afskaffet det monarki… det har ikke noget at gøre i en moderne demokratisk samfund. En konge/dronning uden reel magt, det er jo ikke en rigtig konge/dronning.

  7. Amen! Det er en fordummende parodi…

  8. @ Mikael: Det nytter ikke noget at lade være med at stemme, man skal blot stemme på noget andet hvis man er utilfreds! Og hvem siger at en konge/dronning skal have magt? Kongen/dronningen har andre funktioner, som afskaffelsen af monarkiet ville lide stort under. Alene den PR værdi det giver ude omkring i verden ville være en katastrofe at miste, i mine øjne!

  9. Ej ok, jeg bløder lig min kommentar op – det er i grunden lidt træls, at Maltesen skriver et venligt og glad indlæg, hvor han lykønsker nogle sikkert udmærkede mennesker, og der så bar er 50 kværulanter, der begynder at udgyde galde😉 Royalisme provokerer mig bar helt vildt!🙂

  10. @ Henrik: Nogen gange koster det lidt at stikke næsen frem. Men hellere dét, end ikke at få sagt sin mening.

  11. m-alo: Min fejl, der skulle have stået at man så kunne lade være med at stemme på ham.🙂
    Det ligger vel i ordet? Spørg folk hvad en konge er, og de fleste vil vel sige at det er en som regerer over et land? Og ikke en som skaffer verden PR ude i verden. Min pointe er, at hvis kongehuset har en helt anden funktion end de burde have, så kan man lige så godt nedlægge det.
    PR-argumentet er da et ok argument… men nu kommer det hele jo ikke an på penge.😉

  12. @ Mikael: Det er rigtigt at kongehuset ikke har den samme funktion som i gamle dage, men det er ikke ensbetydende med at det bør nedlægges. Man nedlægger jo heller ikke (og hér er det så, at jeg nok gør mig upopulær – i hvert fald blandt kristne) kirken selvom den (især for mange ateister) har en anden betydning i dag end i gamle dage. kirken har, om noget, mistet endnu mere magt end kongehuset. Og nu har jeg nok bevæget mig ind på et område som jeg skulle have afholdt mig fra, og som vi, i hvert fald ikke bliver enige om, men den lå altså lige til højrebenet😉

  13. Hvad blev vi så enige om? – skulle vi få det kongehus afskaffet?😉

    @Malte: Der er i øvrigt også mange andre, der gør en masse godt for vores land, som ikke modtager nogen som helst form for særbehandling.

  14. @Henrik: Bryder de borgerlige sig nu heller ikke om Kongehuset længere😉

    @Mikael: Uanset hvad mener jeg det er en hver borgers pligt at stemme uanset om, man bryder sig om de opstillede kandidater eller partier eller ej. Hvis man ikke har nogen at stemme på, kan man altid stemme blankt. Faktisk burde det være ved lov at stemme lige som i Belgien.

    @Louise: så mange har der ikke været forbi – endnu😉

    @M-alo: Godt med lidt opbakning😛

  15. Ja ja den gode gamle diskution om kongehuset…
    Fot mig handler det om at vi skal have taget kongehusets politiske rolle op til revurdering… Det kan ikke være rigtigt at vi i et ellers på mange måder demokratisk land har en familie der skal godkende den siddende regering… og som kan afsætte den siddende regering hvis den er utilfreds med det den gør… (påskekrisen 1920)
    men jeg vil mene at vort kongehus er kulturbærende lige som kriken den osse er det og derfor skal bevares og have penge fra staten. men lad os nu få reelt demokrati og skildt kongehuset fra den politiske magt… og kirken fra staten…

  16. @Taxatom: Formelt kan det vist ikke lade sig gøre den dag i dag efter Påskekrisen, hvor den daværende Konge afsatte Regeringen. Men, ellers er jeg helt enig med dig ang. kirken🙂

  17. m-alo: det var ikke det jeg hentydede til. Jeg hentydede til at Maltesen kommentar om AFR. Det er så latterligt og lavt som det overhovedet kan blive.

    Maltesen – det er SF der ikke kan lide kongehuset. Hvis du kalder dem borgelige så har du vist noget seriøst galt med kompasset… Og så vidste du vist iøvrigt godt hvad jeg hentydede til.

  18. @Henrik: Henvisningen omkring AFR, har intet med filmen at gøre, hvis det er det du mener. I så fald var der lavet link til den og skrevet ind i en sammenhæng, hvor det ville passe ind. Derimod havde jeg lavet en nutidig opdatering af en af Shu-bi-dua’s gamle sange, hvilket burde været gættet, da jeg skrev det med skrårem og hjelm…
    Desuden har SF, så vidt vides lagt deres politik om og anderkender Kongehuset, hvilket Enhedslisten derimod ikke gør…

  19. Maltesen – nej det ved jeg, men du kalder ham jo nazist med den reference du hæfter på ham. Tænk lige over hvad det er du skriver næste gang, så ka det være du slipper bedre fra at diskutere med dine politiske modstandere.

  20. @Henrik: Overhovedet ikke!!!! Kan man ikke skrive skrårem og hjelm uden at den gode Anders Fjog får hæftet nazist på sig? Det vil jeg mene…
    Du læser noget, som overhovedet ikke fremgår nogen steder…

  21. Maltesen – det er det jeg mener når jeg siger du skal tænke over hvad du skriver. Du bruger en refence som mange vil opfatte som at du kalder ham nazist. Derudover virker det useriøst at du kalder ham Anders Fjog. Men kom så, sig frem, hvad mener du med at han går med skrårem og hjelm hvis du ikke referer til nazisternes uniform?

  22. @Henrik: Prøv at læs teksten fra Shu-bi-dua – jeg mangler bare at indskrive ordet vandkanon, for at have den fulde betydning med…
    Måske ved du bare ikke, hvad ironi er?

  23. Maltesen:
    Ikke alle kender Shubidua, referencen opfattes ikke af alle som et citat. Du markerer den iøvrigt ikke som sådan. Jeg spurgte faktisk rundt på messenger, ingen nævnte Shubidua men nazisternes uniform var mere sandsynlig.

    ironi [iroZniO] sb. -en, -er, -erne
    1. en udtryksmåde hvor man siger det modsatte af hvad man i virkeligheden mener, fordi man vil lave sjov, drille el. håne ¯ selvironi
    (fra Politikens Nudanskordbog)
    Prøver du at sige at du stemmer på Venstre?

  24. @Henrik: Men, det ligger bestemt ikke op til, at du skal skyde andre noget i skoene, som de bestemt ikke står for, hverken i dag eller i fremtiden.
    Hvad jeg stemmer på, kommer an på hvilket politisk parti der har den bedste politik op til næste valg. Har ikke afgjort med mig selv, hvad det bliver efter min udmelding af KD i starten af året…

  25. @ Henrik: Jeg fastholder min tidligere kommentar til dig, også efter Maltesens forklaring af Shu-Bi-Dua “citatet”.

  26. m-alo: fint, det skal du være velkommen til – imho giver den ingen mening, men det må du selv om.

    Maltesen – og i lige måde.

  27. Alle os, der har svært ved at forstå al den virak om kongehuset kan i stedet glæde os over, at monarkiet gør vores medmennesker lykkelige. Og det er da ikke så ringe endda😀

  28. Luk det skide kongehus og mens vi er ved det kan vi også afskaffe kirken. Kan ved gud ikke se hvad religion nogensinde har medført af gode ting, hvis man ser bort fra den moralske opbakning det gav for de sorte slaver at bede til gud…

    Nu ligger landet sådan, at frede og de andre nasserøve er født med en guldske i røven, der prales med deres stor uddannelser, gad godt se dem klare sig på de fri arbejdsmarked under normale vilkår, de ville ikke holde en formiddag.

Skriv et svar

