5 ting som irreterer undertegnede

  1. Folk, som mener færdselsloven ikke gælder dem mens de er på cykel, men alle andre og kører modsat køreretningen på cykelstien, oppe på selve fortorvet eller over for rødt, mens de laver et højresving.
  2. Folk, som åbenbart ikke kan se forskel på cykelsti og fortov og vælger at gå midt ud på cykelstien på Dybbølsbro, hvor der så absolut intet cykelsti fortov er.
  3. Folk, som midt i deres forårskådhed vælger at klister et par rulleskøjter på og suse rundt på cykelstierne på trods af, at rulleskøjter er lejetøj og ikke et transportmiddel.
  4. Folk som kører store, gule busser, der vælger at blinke ind til højre ved det næstkommende stoppested uden at lukke nogen passagerer ind eller ud, så cyklisterne er nødt til at bremse ned, da de regner med der kommer nogen ud af bussen, når bussen blinker ind.
  5. Folk med mobiltelefoner med indbygget højtalere, der vælger at spille musikken så højt at vi andre ikke kan undgå at høre den. Brug høretelefoner som der som regel følger gratis med telefonen, da jeg er sikker på at jeg ikke har den samme musiksmag som dig.

31 responses to “5 ting som irreterer undertegnede

  1. 6. Folk der ikk tørrer sig efter toiletbesøg: http://articles1-8.notlong.com

  2. 1., 2. og især 5. kan jeg kun tilslutte mig.
    3. er jeg lidt lidt uenig i. Rulleskøjter kan jeg godt se som et (oven i købet fornuftigt) transportmiddel hvis det bruges forsvarligt! Det er straks noget andet med f.eks. skateboards!
    4. ved jeg ikke rigtigt med, men nu er jeg jo heller ikke cyklist!

  3. @Zlatan: Irk…

    @M-alo: Problemet er, at rulleskøjte ikke kører ligefrem, men side til side. Jeg har taget et grimt styrt på cyklen, fordi en mandlig rulleskøjteløber fik sin ene skøjte ind foran mig forhjul for en 10 – 12 år siden. Slog efterfølgende smut hen af cykelstien efter at have taget en flyvetur ud over styret. Efterfølgende fik jeg faktisk en skideballe af vedkommende for at ligge og bløde midt på cykelstien…

  4. @ Maltesen: *ironi on* Hvad ligner det da også at ligge og bløde midt på cykelstien! *ironi off*
    Spøg til side, det du beskriver lyder heller ikke særlig forsvarligt.

    @ Zlatan: Den video havde jeg gerne været foruden!

  5. Pingback: 5 ting der irriterer mig » M-ALO’s Monologer : Om alt og intet, og hvad derimellem hører!

  6. @M-alo: Tja, spørg asfalten på cykelstien inde på Christianshavn lige over for Christianhavns Torv…

    @Brian: Sådan skal det være🙂

  7. et godt middel mod sorte cyklister er en velfyldt rygsæk kombineret med en diskret drejning… på den måde har jeg efterhånden fået nedlagt en lille snes… ind imellem bliver de ret ophidsede, men når de har sundet sig lidt, plejer de at falde ned igen… de ved formentlig, at de har en dårlig sag… men et eller andet sted er det vel et udtryk for den almindelige hvad-rager-det-mig?-mentalitet… de kan sgu’ da bare flytte sig, de idioter..! eneste effektive modtræk er vel ikke at gøre det, flytte sig altså…

  8. ps: folk kan i stigende grad heller ikke finde ud af at bevæge sig omkring til fods på et fortov… den gamle grundregel, om at holde til højre i forhold til bevægeretningen, er nu afløst af: jeg har sgu’ da lige så meget ret til at gå her, som du har..! måske man skulle anskaffe sig et par duelpistoler, just in case..?

  9. @Klaus: Ellers kan man, hvis man er robust anlagt, bare blive ved med at gå lige frem mod dem, hvis man ikke har en rygsæk med sig. Jeg ved, at både min chef’s mand gør det og jeg gør det selv…

  10. Ad 1) Selvfølgelig skal cyklister have lov til at dreje til højre for rødt, så længe de viger ubetinget tilbage for fodgængere og andet godtfolk.

    Ad 5) Amen. Men selv med høretelefoner kan det være r..irriterende.

  11. @NikolajFR: Problemet er bare, at det gør de ikke. Jeg er flere gang ved at køre folk ned på hjørnet af Vigerslev Allé og Vesterfælledvej, fordi de højresvingende ikke ser sig for.

  12. Altså sådan at du kører ligeud og ‘fletter ind’ med en højresvingende cyklist?

  13. Jeg kan kun sige “ja og amen”, Maltesen.
    Og nej, cykelister (som jeg også selv er) skal ikke have lov at dreje til højre for rødt.
    Det er de færreste som respektere at de skal holde tilbage for de cykelister der har grønt lys – som f.eks. når man ad H.C. Andersens Boulevard fra Gyldenløvsgade og skal mod Amager.
    I krydset ved Rådhusplasen og Vesterbrogade, der er der rigtig mange der drejer til højre for rødt, men er skide lige glade med de cykelister, der har grønt. Så er det pludselig dem med grønt lys, der skal være de hensynsfulde.
    Så nej, det kan folk ikke administrere – desværre.

  14. @NikolajFR: Ud over, det er dem som “prøver” at flette sammen med os andre, hvilket ikke har den store lykke hos undertegnede. Og jeg bliver, undskyld udtrykket med det samme, røvirriteret fordi højresvingende cykelister ser os som problemet og ikke dem selv, hvis man gør dem opmærksom på problemet. Jeg har endda opnået at få en skideballe af en anden cyklist ved et andet berygtet højresvingssted på hjørnet af Amagerbrogade og Holmbladsgade. Det er ikke alle, som er glade for at jeg holder for rødt, når der er rødt inden den grønne pil begynder at lyse…

    @Fru Green: Tak🙂

  15. @ Fru Green: Hvis nogle af de cyklister, der svinger til højre for rødt er til gene for deres medtrafikanter, gør det jo ikke problemet værre, hvis man tillader højresving for rødt med ubetinget vigepligt. Du kunne ligeså vel sige, at trafikanter ikke kan administrere en ordning som ubetinget vigepligt. Sandheden er at nogen altid vil være til gene for andre, uanset lovgivningen😦

  16. Jeg ved godt at det er en argumentation, der ikke holder i sammenligning med eksisterende regler, der heller ikke overholdes – men det er for at sige – i teorien fint nok forslag, men i praksis, så fungere et ikke.
    Og hvis der er så mange, der ikke kan finde ud af det når det er klart ulovligt – hvor mange flere som afholder sig fra de nu – kan ikke finde ud af det når de godt må?
    Så længe det er ulovligt, så kan man faktisk give folk en bøde for det – ligesom hvis man ikke overholder sin ubetingede vigepligt – det kan man ikke hvis det bliver gjort lovligt for cykelister at dreje til højre for rødt. Så vil der være for mange tvivlsspørgsmål.

    Nå, men folk bliver jo ved at være hensynsløse lovgivning eller ej … der er vi enige.

  17. Hvis jeg skulle lave sådan en irritationsliste så tror jeg nummer 1 ville være: Folk der fokuserer på det negative istedet for at være glad for de gode ting i livet😉

    Men derudover er jeg fuldstændig enig mht. cyklister – og lad os bare få knallerter med i gruppen også. Der er alt for mange af dem der kører med hovedet under armen og lyste til at overleve pakket godt væk under sædet.

    Og til dit punkt 2 – hvordan kan de gå midt på cykelstien hvis den ikke er der?😉

  18. @Henrik: Nogen gange skal der bare luftes ud, hvilket er meget sundt. Måske burde jeg også trække bilisterne med ind i billedet😉
    Punkt 2 er rettet…

  19. Jamen billister er da fejlfri😉 Spøg til side, billister er også elendige til at optræde hensynsfuldt, det oplever jeg skam hver eneste dag. Her til morgen blev jeg f.eks. overhalet af en utålmodig billist uden lys – mens jeg blinkede til venstre og skulle til at køre ud i svingbanen… (ja, han overhalede mig hen over spærrelinier!)
    Det interessante er at mange billister rent faktisk gør præcis de ting de irriterer sig over når de skifter køretøj – de cykler sådan som de hader at andre cyklister gør og når de kommer tilbage i bilen kører de sådan som de hader at møde biler der køres når de selv sidder på cyklen.

  20. @Henrik: Eller for den sags skyld snakker i mobiltelefon, mens deres opmærksomhed er alle andre steder henne end på kørebanen. Og det er uanset køn, sted og biltype…

  21. Dem der snakker i telefon er ofte nemme at kende på motorvejen – det er dem der kommer med fuld knald på og så lige pludselig begynder at køre langsommere og langsommere for til sidst at køre 90 bag en lastbil. Når man så har overhalet dem og de er færdige med samtalen så bliver man overhalet igen…

  22. Fru Green: Bøde ja. Men det sker bare ikke særligt ofte. I så fald havde jeg været en fattig mand _mrgreen:

  23. Nej, vi har nok ikke råd til at have betjente i alle kryds …

  24. Fru Green – Vil mene to betjente i et vejkryds vil kunne tjene deres månedsløn hjem på mindre end en uge så vi burde da have råd til det🙂

  25. @Fru Green: Nu er det jo ikke kun cyklister, der kører overfor rødt, der ikke bliver knaldet. Bilister kører også på frihjul. Det er i hvert fald mit indtryk at man skal være godt dum eller meget uheldig for at tilegne sig en trafikbøde.

  26. Henrik: Sådan var det næsten i Peru. Der stod der en betjent i mange kryds og fløjtede. Ved dog ikke om han/hun også uddelte bøder. Men bruge sine arme og fløjte, det ku de.🙂

  27. nu må i stoppe, hvor fucking kedeligt og fattigt er ens liv når man gider sidde og brokke sig over højresvingende cykliser og hvad ved jeg? Få jer dog et liv, og fokuser på det positive og det der betyder noget i virkeligheden, for det her er nonsens.

  28. @Jock Ewring: Måske er det bare dig selv, som mangler noget indhold i livet😉

  29. Maltesen: No offense, men jeg har en smuk, sød og dejlig kone og 2 dejlige børn, masser af gode ting her i livet. Et superspændende arbejde til 450k om året og bor i et stort hus. Rejser mindst 2 gange om året, bla. til asien og USA med familien så hvad er det lige for noget indhold jeg mangler? Når jeg læser dine indlæg ser jeg en ensom fyr der kører rundt på sin cykel og tager billeder af fly….eller fortæller om alle de “spændende” mennesker han møder, uden selv at have en “speciel” person i sit liv. En mand der brændende ønsker sig alt dette, men ikke har formået at bringe sig selv videre til “the next level”.
    Så kære Maltesen et godt råd, prøv at tage dit liv op til revision og gør noget ved det, istedet for at brokke dig over en nar der ikke kan køre cykel/bil/MC/scooter el.lign. Du vil sikkert ikke svare mig indlæg, men alligevel, betragt det som en “challenge”🙂

  30. Pingback: 5 ting, som har irriteret mig det sidste døgn « Dynamics of my Mind

Skriv et svar

