Aviser, reklamer og spam

Der er to ting i denne verden, som jeg nok aldrig kommer til at forstå mig på: Kvinders shoppegen og avisbude.

Las os starte bagfra og lad kvindernes shoppegen være lidt imens. I en ejendom som den jeg bor i, har 7 ud af 10 lejligheder et rødt skilt siddende på postkasseanlægget, hvor der bliver takket nej til reklamer. Desuden er jeg den eneste med en “Ingen gratisaviser tak” siddende fra Forbrugerstyrelsen.

Alligevel er det lykkedes mig at få både Søndagsavisen og de tilhørende reklamer. Ikke i postkassen, som de fleste nok vil tro, men lagt på selve etagen, hvor jeg bor. Det samme gælder for de andre i opgangen, hvor jeg bor. De har også fået lagt aviserne og de samme reklamer ude foran deres hoveddør.

Er det en ny smart måde at omgå skiltene på postkasserne på, eller trængte det pågældende avisbud bare til ekstra motion i stedet for at smide dem i de respektive postkasserne lige inden for gadedøren?

Hvis du regner med at læse noget om kvindernes shoppegen, er det den forkerte blog du er i gang med.

Update:  Jeg har fået svar fra Søndagsavisen i en mail, hvor de slet ikke tager stilling til det, at det pågældende bud leverer vores aviser ude foran dørene på de enkelte etager i stedet for at levere dem i postkasseanlægget i stuen. Der bliver heller ikke taget stilling til, at jeg får leveret reklamer til trods for at jeg har en mærkat siddende på postkassen, som siger nej tak til reklamer. Endvidere fik jeg at vide, at Søndagsavisen slet ikke respekterer det grønne klistermærke fra Forbrugerstyrelsen, men de på Søndagsavisen vil sende mig deres eget klistermærke og afmelde mig i deres system. Jeg behøver vel ikke at fortælle, at jeg takkede nej tak til Søndagsavisens “tilbud” om at sende deres eget mærke, da min postkasse ikke skal ligne noget fra et teenagerværelse, når jeg i forvejen har et ganske udmærket mærke som fortæller, at jeg ikke vil have gratisaviser ind i min postkasse, vel?

8 responses to “Aviser, reklamer og spam

  1. Ja, jeg har også altid undret mig over, hvorfor kvinder ikke shopper efter vigtige ting, som fx. friluftsudstyr, digitalkameraer, eller elektroniske gadgets.

  2. @NikolajFR: Prøv evt. at tjekke Schjelde‘s blog ud. Hun hænger da meget godt med…

  3. Min far har haft glæde af at klage til de butikker, som reklamerne er fra. De er nemlig ikke interesseret i den dårlige reklame og har så kontaktet Forbrugerkontakt, der stod for distributionen og sagt at det skulle bringes i orden.

    Spørgsmålet er om man gider det besvæ som det er at skrive brevene osv.

  4. @Fru Green: Jeg skrev en mail til Søndagsavisen i første omgang. Så må vi se, hvad svaret bliver på det.

  5. Hva er der nu galt med kvinders shoppegen? Shopping er fantastisk! Man blir glad af det, det er go motion (jo det er!!), og man får en masse dejligt tøj (eller hva man nu køber)🙂

  6. Kvinders shoppegen er vel hverken sværere eller lettere at forstå end kvinder?🙂

  7. @Louisems: Jeg skrev ikke noget om, at der er noget galt med kvinders shoppegen, jeg skrev bare at jeg aldrig kommer til at forstå det😉

    @Mikael: Efter som det sidder på det herlige køn, så bliver der vel ikke nemmere😉

  8. kvinder shoppegen er lidt uforståeligt det med giver jeg gerne, men er vi mænd meget bedre?? hvad er det med at man skal sparke til dækkene på en ny bil??? eller købe ting som vi absolut ikke har noget at bruge til så som en golfkikkert (jeg har en og jeg spiller ikke golf) jeg tror ikke vi har noget at lade hinanden at høre!!

Skriv et svar

