Forårskollektion

Vejret har igen budt på godt vejr, så det var meget nærliggende at køre en lang tur ud i det grønne. Jeg har længe haft kig på noget helt specielt, som viser mit tilhørsforhold til Drengene fra Vestegnen. Derfor var det helt nærliggende at tage turen til Brøndby Stadion, hvor Brøndyshoppen også befinder sig.

Efter ca. tre kvarters cyketur fra Amager, befandt jeg mig så ved Vilfort Park, som hjemmebanen også kaldes blandt fans landet over. Da jeg var kommet 20 min. før Brøndybyshoppen åbnede, var det nærliggende at betragte hvem af fodbolspillerne og andre, der ankom til stadion. Imens jeg fordrev fik jeg blandt andet spottet Brøndby’s tidligere asistenttræner, John “Faxe” Jensen, der stadig er en meget populær mand blandt tilhængerne.

Blandt det jeg fik købt, var en dørmåtte og en nøglesnor.

15 responses to “Forårskollektion

  1. Arh… dejlige BIF-stuff du har fået der. Og så vandt drengene jo lige 4-0 i dag. Bare trist, at det gik ud over Vejle. Dem kan jeg til tider også have lidt sympati for – nok mest fordi jeg har været til ret mange kampe i Nørreskoven.

    Og så lige en detalje: Det hedder “Vilfort Park” og ikke “Vilfort Stadion😉

  2. @Brian: Et hvert resultat tæller i jagten på guld og så må det også gå ud over Vejle denne gang, som åbenbart slet ikke kan finde ud af at spille fodbold for tiden:mrgreen:

  3. En dørmåtte! Genialt, Maltesen! Jeg må snart besøge dig så jeg kan komme til at træde Brøndbys farver under fode!😀

  4. Nikolaj: Den er i hvert fald god, når fck skal tørres:mrgreen:

  5. Drøm videre, Jørgen!😀

  6. @Nikolaj: Behøver jeg at minde dig om Drengenes 5 – 0 sejr over en særdeles tam løve ude på Vilford Park😉

  7. Ja, det havde jeg faktisk glemt! Det fik jo heller ingen betydning. You may win the battle; we’re winning the war!

  8. Hvaaeeh, Jørgen, hvordan synes du selv det går?🙂

  9. @Nikolaj: Ganske godt – hvorfor? Tabte fck ikke for nylig til Drengene fra Vestegnen på et enkelt mål og mistede dermed Royal Leage pokalen, som de ellers mente der var deres😉

  10. Nå, det var nu mere det nylige uafgjorte resultat i Esbjerg jeg tænkte på.
    Jeg ved det godt, det var en værre historie med den Royal League pokal. På den anden side ville det jo have været synd for drengene fra Vestegnen hvis de overhovedet ikke skulle have en eneste titel i år!

  11. @Nikolaj: Om de tager den ene eller anden titel eller begge er underordnet for mig så længe fck ikke får dem:mrgreen:

  12. Så negativ man er… Hvis Royal League-finalen havde stået mellem Brøndby og Helsingborg, ville jeg da helt klart have holdt med Brøndby!

  13. @Nikolaj: Jeg er skam ikke negativ😛

  14. Jeg har også anskaffet mig en Bøf måtte, og hvor jeg dog nyder at tørre beskidte støvler af i den:-) sjovt, at fodboldklubber producerer dørmåtter…hmm målgruppen må være rivalernes fans;-)

    Iøvrigt så går DK mesterskabet OGSÅ i år til løverne, byens rigtige hold. Og de blågule fra pestegnen må endnu engang bide i græsset….jeg ler stadig….Royal league tæller jo ikke rigtig;-) Bøfs storhedstid er slut, og da de ikke længere som i gamle dage kan hamstre/tiltrække talenter fra det jyske og har en formand der er nepotist, så tror jeg vi på sigt vil se bøf bevæge sig længere og længere ned på rangstien….

  15. @Jay: Hmm, jeg kunne nu aldrig finde på at bevæge mig ind i en fck butik for at købe en af deres dørmåtter, da jeg ganske enkelt ikke reklamerer for en rivaliserende klub. Mht. Royl League kan jeg huske noget om, at I var ganske glade for at vinde trofæet to gange i streg, så den tror jeg ganske enkelt ikke på…

    Modsat fck så har Drengene fra Vestegen deres eget bagland at trække på, når der skal findes nye talenter…

    “Drengene fra Vestegenen, lø, lø, lø, lø”

Skriv et svar

