Oprydning

Det meste af dagen er blevet brugt på praktisk arbejde på matriklen, hvor jeg har fået ryddet ud i gamle møbler (ikke antikke), ryddet op i kælderrummet og fået sorteret en masse gamle papir og bøger.

Optakten blev taget i går, da jeg fik nye møbler ind af døren, mens katten var hos dyrelægen. Det betød, at jeg skulle have de ting, som var i mit gamle skrivebord, ud. Ret så hurtigt bredte det om sig med lynets hastighed, da jeg havde nogle ting, som så skulle i kælderen.  Dermed blev mit kælderrum så inddraget i projekt oprydning, da mit gamle komfur fra min gamle lejlighed, som jeg flyttede fra for 12 år siden, sammen med mit gamle køleskab, nu står i den container, som vi bestilte til storskrald, sammen med mine gamle møbler.

Dermed kan jeg med god samvittighed holde fri i aften og få set den film, som jeg ikke fik set i går.

5 responses to “Oprydning

  1. Oprydning er noget skidt – det griber altid om sig. Ministeren og undertegnede har brugt det meste af dagen på indkøb. Bl.a. blev det til to nye soveposer, der skal ledsage os på vores 14 dages sommerferie til Frankrig og Italien. Vi kom til at snakke om, at de gamle havde været vidt omkring de sidste 6 år: Israel, Egypten, Slovakiet, Frankrig, Tjekkiet – og ikke at forglemme: Sønderjylland!

    God lørdag, Jørgen!

  2. @Brian: Ikke, når det først er overstået🙂 – jeg har faktisk ikke tal på, hvor mange gange jeg har været oppe og nede af trapperne mellem lejligheden på 4. sal og kælderen, som befinder sig 5 etager under mig…
    Jeg har stadig den samme soverpose, som jeg brugte dengang jeg var spejder for snart 20 år siden. Den lever i bedste velgående – endnu som en vis plante hjemme hos jer:mrgreen:

  3. Soveposer har ikke så lang en levetid – især ikke hvis de skal kunne holde varmen bare sådan nogenlunde. En 3 -4 sæsoner, så er den ved at være færdig i motoren.

    Blomsten du snakker om er død og færdig.. hehe😉

  4. @Brian: Den jeg har, holder fint varmen på snart 20 år:mrgreen: – pas på, en ny orkide er på vej…

  5. @Malte: Dét håber jeg så sandelig ikke!!!😦

Skriv et svar

