Tyvene fra WordPress.com

Ude i blogland findes en række personligheder under synonymer som Universalgeniet og Hodja, som ikke har andet formål i livet end at stille islam og dermed muslimerne i et yderst dårligt lys.

Hvordan gør de det så? Jo, man tager et eller andet nyhedsmedie, som f.eks. en internet avis, som har skrevet noget kritisk om muslimerne og kopierer det over i egen blog og udgiver det som noget nyt, hvorefter deres faste læsere så kan sidde bag skærmen og harmes over islam og muslimerne ved at tale om modstandskamp, sende dem retur til de lande, hvor de kommer fra, konspirationsteorier og den slags.

Teksterne, som de to personer bruger, er udelukkende kritiske over for muslimerne, da de ikke har tænkt sig at tage de positive historier frem eller dem, hvor en person med muslimsk bagbrund prøver at blive en del af samfundet ved at finde sig en uddannelse, et arbejde osv.

Samme personer kan heller ikke tåle, at der kommer kritiske kommentarer på deres blogs, da de udelukkende ønsker “venners” kommentarer, som så kan sidde og klappe i deres små fingre over, hvor slemme muslimerne reelt er i deres optik.

Og hvorfor så lige den overskrift? Jo, fordi Universalgeniet og Hodja kopierer fra medierne uden at skrive deres egen forbeholdne meninger om sagen, hvilket får mig til at tænke over, om man ikke skal betale de reelle forfattere på de enkelte aviser for deres arbejde ved at købe og løse den enkelte avis, frem for at “publicerer” det på egen “blog”?

Jeg vil gerne opfordre så mange som muligt til at gå ind i kampen for at sætte et mere positivt lys på muslimerne og fortælle den historie, som de førnævnte personer ikke har tænkt sig at trække frem.

6 responses to “Tyvene fra WordPress.com

  1. God historie du har om den højeste pris. Man kan diskutere i hvilken udstrækning Pia K har betalt en pris, men at hun i en eller anden udstrækning har betalt en pris for at stå ved sine synspunkter, det er der vel ikke mange, der er uenige i. Har en Naser Khader betalt en pris? Eller er det en præmis som man må regne med som politiker.

    Jeg er ikke DF’er, højreradikal etc. Jeg er snarere at finde på midten (Konservativ/CD).

    Jeg har en kommentar til din kommentar ovre hos Hodja,hvor du skriver:
    “Et sanseløst overgreb er det også at fornærme samtlige muslimer her til lands ved at lave nogle fuldstændige tankeløse tegninger og publicere dem i Jyllands-fascisten uden at gøre sig nogle tanker om, hvad der efterfølgende vil ske.”

    Det synspunkt du her lægger for dagen antager jeg er polemisk ment og som et modtræk til Hodja’s ensidighed.

    Men er det ikke problematisk at du for at gå i mod ensidigheden, netop bliver ensidig og unuanceret. Eks. mener jeg at det er et udtryk for kultur-racisme at påstå at alle muslimer blev fornærmede over tegningerne.

    De muslimer jeg kender (erkendt, det er kun 5 via mit arbejde…) har godt kunnet skelne mellem en kritik af ekstremistiske handlinger og så deres egen religiøse overbevisning. Bomben i turbanen så de ikke som en kritik af dem personligt.

    På samme måde da jeg boede i Grønland (jeg er dansk), da følte jeg mig ikke angrebet personligt når danskere generelt blev lagt for had pga. hændelser under kolonitiden. Det havde jo sit udspring i noget faktuelt. Men det blev jeg ikke mindre dansk af endsige følte mig udsat for et sanseløst angreb.

    Jeg er ikke fan af Hodja, Mavepuster Allan, Uriasposten og andre med ensidige agenda’er, men derimod at man debatterer på en ordentlig måde.

  2. @lmnord: Det er nu engang for at udstille, hvor unuancerede specielt Hodja og “Universalgeniet” er, når de i deres eget personlige billede prøver at slå samtlige muslimer i hartkorn med terror og andre forbrydelser, som jeg udmærket godt ved, at 99% af samtlige muslimer her til lands tager afstand fra. Det er hverken Hodja eller “Universalgeniet” interesseret i at trække frem.
    Jeg har længe prøvet – både med faktuelt fakta, høfligt sprogbro osv – at få en ordenlig debat i gang både Hodja og “Universalgeniet”, men med det resultat at jeg bare bliver svinet til af deres medløbere. Som alle andre har jeg en klar grænse for, hvad jeg vil finde mig i. Hvis du får at vide, du burde få dig en hiv-test, fordi du tillader dig at kommentere indholdet af en given persons blog, vil de fleste nok også sætte tommelskruerne i over for vedkommende person, der har skrevet. Det gør jeg.

  3. Så havde jeg ikke helt misforstået dig.

    “Sprogbro” Det billede giver egentlig meget god mening, selvom det nok var en trykfejl🙂

    Jeg tror bare ikke du når dit mål ved at gøre det sådan. Dit budskab kommer ikke frem. Eks. havde jeg umiddelbart kategoriseret dig på den helt modsatte fløj end Hodja dvs., én der bare ikke vil se nogen problemer eller ikke vil være med til at sætte det som en agenda fordi det vil gå ud over en minoritet eller fordi de ikke vil kunne blive beskyldt for at have samme meninger som DF.

  4. Mit hovedspørgsmål var egentlig dette :

    “Men er det ikke problematisk at du for at gå i mod ensidigheden, netop bliver ensidig og unuanceret. Eks. mener jeg at det er et udtryk for kultur-racisme at påstå at alle muslimer blev fornærmede over tegningerne”

    Jeg antager at du ikke finder det problematisk. Det gør jeg, fordi Hodja o.a. vil læse det som fanden læser bibelen og forstærke forståelsen at Islam er problemet. Og at dem, der ikke er enige med dem, er for langt ud.

    Mht. at du er blevet voldsomt angrebet, så mener jeg ikke at det retfærdiggør brug af samme midler, på samme måde som en politibetjent ikke skal gå over stregen “bare” fordi folk kaster brosten i hovedet på dem.

  5. @lmnord: politisk set tilhører jeg midten, da jeg førhen har været medlem af Kristendemokraterne. Ordet “sporgbro” var faktisk brugt helt med vilje, men hvis den ene part ikke har viljen til at føre broen helt over til den modsatte part, så kommer man ikke så pokkers langt i længden – i stedet kan man så regne med en rigtig maveplasker.
    Jeg har flere gange set især Hodja hylde Pia K. på sin “blog”, så jeg må gå ud fra, at vedkommende ikke befinder sig så langt væk fra hendes parti sådan politisk set.
    Grunden til, at jeg har sat hvidt mod sort med en lidt grov pensel, er endnu engang bevist, da jeg flere gange har prøvet at nuancere debatten både på Hodja’s og “Universalgeniet”‘s blog, men kort fortalt uden den store forståelse fra deres faste læseres siden.
    Selvfølgelig er der visse elementer blandt alle befolkningsgrupper, som skaber problemer i samfundet, men det retfærdiggør ikke den agenda, som Hodja og “Universalgeniet”. Og derfor har jeg også sagt til en af deres faste læsere, at jeg til enhver tid vil forsvare andres ret til at tro på, hvad de vil, selvom jeg måske ikke er enig i de deres tro – fordi vi lever i et demokrati med trosfrihed.

  6. Jeg tror vi er enige om målet, men ikke midlerne. Jeg tror ikke din approach fører til mindre ensidighed, men den er sikkert god for din egen tilfredsstillelse.

    Sprogbro’en bygges ikke ved at man står på hver side side og råber:-)
    Og ja det fører til maveplaskere, hvilket jeg regner med er en subtil henvisning til maveplaskeren.blogspot.com.

    Vi tales måske ved i anden sammenhæng.

Skriv et svar

