Ole Lukøje kiggede forbi biografen

Lad mig sige det med det samme: The Sandmen er og bliver en kanon oplevelse at nyde live. Så kort kan det siges. Selvom det er en 12 – 13 år siden, jeg sidst har oplevet bandet live, er de stadig blandt de bedste livebands herhjemme på trods af Sam Mitchell’s død for et par år siden. Dertil er Stefan Moulvad på guitar en fulfed erstatning for Sam Mitchell, da han i forvejen havde spillet sammen med Allan Vegenfeldt og Ole Wennike i elektrorockbandet Nerve efter The Sandmens brud i 1995.

I aften gæstede The Sandmen så Amager Bio. Og fra publikums reaktion, var det en ubetinget succes, da Amager Bio sagtens kan erstatte som bandets foretrukne hjemmebane i København. Allan Vegenfeldt (sang), Stefan Moulvad (guitar/bass), Ole Wennike (bass/guitar) og Michael Rasmussen (trommer) var helt klart blandt venner i biografen denne regnfulde aften på Amager.

Koncerten var først og fremmest bygget op om det nyeste udspil White Trash/Red Front, men hen over de knapt to timer, blev der også budt på sange fra bandets bagkatalog som f.eks. Long Leg Sally og Don’t Let Me Down.

dsc00204.JPG

Setliste fra koncerten i Amager Bio:

Big Texan

Dancehall

Get Up Get Out

Whatever Happened

How Come

Watchman

Monkeys

Slavesong

One More Word

No Regrets

House In The Country

Don’t Let Me Down

5 Minuts To Lonelyness

Wouldn’t Mind At All

Motorcity

Bombing For Peace

Don’t Puss Me Too Hard

White Trash Red Front

Can’t Cry No More

Snowman

Am I Grooving You

Long Leg Sally

2 responses to “Ole Lukøje kiggede forbi biografen

  1. Jeg så dig godt i går (du er endda med på begge de billeder jeg tog! se selv på min blog!), men jeg var alt for træt til at mase mig frem og hilse på dig… Det må blive næste gang!

    Udmærket koncert ellers.

  2. @M-alo: Det virkede som det var i går, at jeg sidst var til koncert med dem, selvom det er 12 -13 år siden🙂

Skriv et svar

