Efter Fodspor 2007

Fodspor 2007 er slut, den sidste tale er holdt, det sidste lovsangsband er gået ned fra scenen og folk er gået hjem. Alligevel er der nogle ting, som jeg bare må have ud oven på selve arrangementet.

Personligt synes jeg at talerne og dermed samarbejdet mellem Nick Pollard og Nikolaj Kjærby Johansen, var godt. Som personligt kristen kunne jeg godt mærke, at talerne som sådan ikke var rettet mod mig, men udadvendte til personer med en ikke-kristen baggrund.

Jeg mener, at man skal kigge mere på stilen, når man laver i udadvendt arrangement som i går, hvis man forventer at der skal komme personer, som ikke er bekendt med hvordan man kører stilen i kirkerne, frimenigheder osv, for så bliver de bare skræmt væk igen. Og det var ikke lige det, der var meningen.

Da lovsangsbandet gik på efter at Nick var færdig, var jeg faktisk meget tæt på at krølle tæer, da de kammede alt for meget over. Og da jeg selv kommer fra et ikke-kristent miljø, ville jeg været løbet langt bort, hvis jeg var kommet der som ikke-kristen.

Nu har jeg fuldt Fodspor 2007 alle dagende, da jeg har filmet samtlige af Nicks taler. Og overall er jeg tilfreds med forløbet. Men, man skal være yderst varsom med at det ikke bliver på “vore” præmisser og ikke på “deres” præmisser, når man laver et arrangement som Fodspor 2007.

Skriv et svar

