Serie citater

De fleste mennesker jeg kender, følger med i en eller anden serie på TV, hvilket kan være Star Trek (selvfølgelig), Friends, Lost, Alias, you name it. Og i de fleste serier bliver der sagt en eller anden sætning, som bare klæber sig til ens hjerne og som man bare ikke kan slippe igen.

Ud over at nævne citater fra f.eks. Star Trek, er jeg også begyndt at huske citater fra serien Friends, som jeg efterhånden er blevet vild med (mest fordi de ikke længere sender Dharma & Greg på TV2) og kan et par stykker:

Joey: How are you doing (sagt til et eller andet stykke kvindemenneske).

Ross: Dude, you kissed a guy (sagt til Chandler efter et skænderi om, hvem der har dummest sig mest i gymnasiet).

Monica: I tried to save it (sagt om et egen, som hun efter egen mening prøvede at rede, mens Ross hævder at vill spise det, mens hun prøvede at flygte fra en fedmelejr og efterfølgende hang fast i hegnet, hvor egnet også var).

Hvilket Friends citat er dit ynglings?

15 responses to “Serie citater

  1. Du får lige et par udvalgte fra Robert Døllhus i Langt fra Las Vegas – (jep, jeg har alle afsnit på dvd, og er total miljøskadet!):

    ”Løgbrød er godt nok til paven, men det gir lidt luft i maven. Det sagde Pølsejørgen altid.”

    Robert: ”Vis mig jeres patter. Det er en ordre!”
    Lisa: ”Nej!”
    Robert: ”Jamen så er I også bare nogle total møgkællinger.”

    Hvem er detses rullade, der er som der ligger her frit fremme nede i skuffen? Ingen? Jamen så tager jeg den bare, for jeg elsker nemlig rullade!”

    “Snedig hva kælling!?”

  2. Chandler og Joey er på et tidspunkt oppe at skændes og Joey har taget alt Chandlers tøj på, og siger så “could I be wearing anymore clothes?” med tryk på “be” som Chandler gør det. Ret fedt. Ellers er der jo alt for🙂

  3. @Brian: Cool nok – Langt fra Las Vegas styrer af en dansk sitcom at være. Tilgengæld er Klovn totalt skod – måske er det derfor, at Klaus Riskær medvirker😉

    @Mikael: Og efter Chandler er vågnet lidt op, siger Joey så: “And I wear this clothes compleate command (hentyder til, at han ikke har undertøj på…)

  4. Phoebe og Rachel har sat sig på Ross og er ved at vride hans ben om.
    Phoebe: “Say we are onagi!”

    De sendte den endda for nylig.

  5. Monica, Chandler og Ross ser tilbage i tiden. Ross beskriver hvad han tror er sit første kys med Rachel.

    Ross: No no, She was lying under a pile of coats.
    Monica: I WAS the pile of coats
    Ross: So you where my first kiss with Rachel???
    Monica: You where my first kiss EVER???!!!

  6. Og så naturligvis klassikeren fra mit yndlingsafsnit af dem alle:

    They dont know, that we know, that they know, we know, they know.

  7. @Lars: Så den og den er hylende morsomt efter at Ross har prøvet at lære pigerne, hvad “onagi” er😛

    @Mette: Hvem er det, der siger det sidste?

  8. Det er sjældent jeg følger med i serier på tv, glemmer stort set altid et afsnit eller flere.
    Ynglingscitat har jeg heller ikke, men jeg kan jo heller ikke høre, hvad de siger.
    Men det afholder mig ikke fra at have flere serier stående i samling. CSI, CSI Miami, Numbers, Forsvundet sporløst og Rejseholdet. Derudover har vi også Charmed, 24 timer, Miami Vice, Buffy og Ørnen, det var vist dem alle. Senere på året har jeg planer om at føje endnu en krimi serie til min samling.

  9. Glemte helt at vi også har flere afsnit af Friends.

  10. hehe, godt spørgsmål…. Måske Phoebe? Det er i hvert fald 5. sæson, tow everyone knows.

  11. Nej det er Rachel der siger det – tro det eller ej, hun kan overkomme sådan en sætning😉

    Ved ikke lige hvad den bedste replik fra Friends er, der er så mange superfede replikker jo…

  12. Her er nogen af mine ynglings citate fra Desperat Housewife:

    Afsnit 19:
    Susan: Mor! Hold nu op med at flirte med ismanden
    Sophie: Hvorfor dog det?
    Susan: FORDI HAN ER EN ISMAND

    Afsnit 21
    Gabrielle: Jeg er gravid, og jeg tror, at barnet er dit.
    John: Jeg har dårlig nok råd til at købe en cykel, hvordan skal jeg dog kunne betale børnebidrag?

    Bree: Hvad er der i vejen med dig Rex?
    Rex: Jeg tror jeg er ved at få et hjerteanfald.
    Bree: Pjat med dig

  13. Fede citater fra Rejseholdet.

    Fischer om Hanne Winther: enten har hun ret ellers er hun syg i hoved!
    Ingrid: Jamen så er i to jo på bølge længde !

    Ulf til Ingrid i telefonen:
    …. og lige en sidste ting, Ingrid, du kunne da aldrig finde på at lyve overfor Gustavsen, vel?
    Ingrid: Nej da.
    Ulf: INGRID
    Ingrid: Okay, det var bare en lille mellem regning du ikke skulle have hørt!
    (de ligger på)
    Ulf: Hvor herrer bevares!
    Ingrid: Hvor herrer bevares!

    Ulf til Ingrid: Hvorfor skal du ALTID være så fandens spidsrøvet?

  14. @maltesen: Ja og det bedste er næsten hvor Ross liggende med hovedet plantet i jorden i desperation forsøger sige noget og får mumlet: “It’s not something you are, it’s something you have!!”

  15. min favorit er der hvor phoebe siger: Hey, if we where in prison, you guys would be like my bitches…

Skriv et svar

