Så skal der filmes

I forbindelse med den netop overståede weekend, hvor jeg fik holdt fødselsdag for familien, fik jeg bl.a. en camcorder af forældrene, som helt klart skal bruges i forbindelse med den kommende ferie til Norge. Inden da skal jeg have øvet mig i brugen af det, så jeg kender de fleste af finesserne. Ud over det, har jeg også fået købt tilbehør, som den kan tilsluttes computeren i forbindelse med noget videoredigering og et stativ til still-optagelser, samt nogle bånd til optagelse.

Nissen var så venlig om at bede om en optagelse, så han og Ministeren kunne se, hvor jeg bor på Amager. Det fik mig så i går til at tage en rundtur forbi kirken, hvor jeg kommer til Gudstjeneste, forældrenes hjem, Københavns Lufthavn, Dragør, et stop på Englandsvej lige inden man kører under runway 22 ved Københavns Lufthavn og Flyvergrillen ude for enden af Amagerlandevej.

Sammen med det lille, men smarte program, Windows Video Maker, fik jeg smidt start- og rulletekster på og bagefter overført det til Århus, hvor Nissen bor. Alt i alt 8 min 44 sek. eller 30, 3 MB oven på 3 timer rundt på øen og en god undskyldning for at nyde det gode søndagsvejr🙂

Fra torsdag til søndag er der Fodspor 2007 i byen, hvor jeg nu har lagt billet ind på at optage to af møderne med Nick Pollard, som er leder af Damaris i England, såleds at flere kan få glæde af mødet på DVD bagefter. Det vil nok være lidt i overkanten at optage samtlige møder, men hvem ved?

Og nej, min lille demovideo vil ikke blive vist på bloggen…

7 responses to “Så skal der filmes

  1. Øv, det kunne da ellers have været spændende at se…

  2. I og med det er en privat hilsen blandt optaget i mit eget hjem (i startsekvensen), vil jeg ikke gøre det.

  3. Forståeligt nok, men det kunne nu have været spændende at se alligevel… Håber du får lavet nogle optagelser som godt kan vises på bloggen i fremtiden…

  4. Det kan du tro – lige drømmer jeg at komme til at lave noget for svogeren og hans gruppe

  5. @Malte: Tak for filmen – det var faktisk ret hyggeligt at se lidt af Casa de Maltesen og Amager down town.

    Den aller bedste snas var dog de sidste 3 minutter fra flyvergrillen. Jeg er en hund efter flyvemaskiner… de er bare facinerende på den alt for fede måde.

    Endnu en gang: Tak!

  6. @Brian: Det var så lidt🙂 – måske skulle jeg en dag lave en lille musikvideo med fly til dig og ligge sangen Learning to Fly af Pink Floyd ind som underligningsmusik til dig😉

  7. @Malte: jaaaaaaa…. please?!🙂

Skriv et svar

