R.I.P. Leif

To af mine meget gode venners far, Leif, gik bort i tirsdags. Han blev 64 år. Jeg trøster mig ved, at han var kristen og dermed er kendt af Jesus.

Mine tanker og bønner går til hans enke, deres sønner (mine venner) og resten af familien.

5 responses to “R.I.P. Leif

  1. Det spørgsmål jeg kommer med nu kan måske godt virke provokerende, men det bliver stillet fordi jeg er oprigtig nygerrig efter at forstå – så ingen ond mening med det stillede spørgsmål.
    Du skriver “… han var kristen og dermed er kendt af Jesus.” Jeg ved godt det er en fast vending, der bruges i det kristne miljø (da jeg selv er kristen), men hvad mener du med det?

  2. @Frugreen: At man som kristen er indskrevet i Livets Bog, når man har Jesus som Herre, og dermed lever i håbet om opstandelse på den yderste dag. Jeg håber, det er svar nok ellers må du bare klø på igen🙂

  3. Jeg har bare tænkt på at vendingen også kan forstås som at Jesus ikke kender de som ikke er kristne – og det er jeg ikke sikker på jeg tror på.
    Og så er der hele diskussionen om hvornår man er kristen eller ej .. den vil jeg skåne dig for her.🙂

    Under alle omstændigigheder er det trist at miste en god bekendt, et familiemedlem eller en ven.

    Tak fordi du gad svare på mit nysgerrig spørgsmål.

  4. Det er heldigvis ikke op til mig at bedømme den slags og heldigvis for det – jeg tror, at Jesus og dermed Gud har styr på den slags.

  5. Det er også mit håb at Han har det.

Skriv et svar

