Forårsrengøring i Ungdomshuset

Tak til Københavns Politi og Politiets Indsatsstyrke for at klare forårsrengøringen i Ungdomshuset. Jeg er sikker på, at det ikke kunne have været klaret meget bedre.

Husk nu at få revet bygningen ned, så det ikke kan indtages igen.

9 responses to “Forårsrengøring i Ungdomshuset

  1. Karen Hækkerup forelog engang at kriminelle indvandrere kunne placeres på en øde ø. Et rabiat forslag. Nu ser jeg ideen i det forslag: Placér alle de unge autonome på en øde ø – og lad dem for min skyld rådne op dér!

  2. @Brian: Og det tidligere medlem af Fremskridspartiet, Tom Bencke, kom så med den kendte udtalelse om, hvorvidt man skulle bruge faldskærme eller ej, når de skulle smides ud af et fly.
    De unge autonome skulle sendes hjem til deres forstadskvarter, hvor de kommer fra, med en solid røvfuld i enden 😉

  3. @Brian: Var det virkelig Karen Hækkerup der sagde det?

  4. Nikolaj -> Nix, det var Karen Jespersen, og det var ikke kriminelle, der skulle kyles ud af fly, men derimod hjemsendte flygtninge, så hut jeg hvisker.

    Mht nedrivning, så er det et kultursted, det syntes jeg bliver glemt helt i debatten. Og nej, jeg mener ikke Ungdomshusets spillested (selvom jeg da en gang har været til en Poul Kjøller koncert der, og hvis DET ikke er kultur… Nevermind), men derimod det, der lå før Ungdomshuset – Folkets Hus, huset hvor arbejderbevægelsen og kvindebevægelsen trådte sine barnesko – konflikt eller ej, så har det en historisk værdi. For min skyld kunne de kyle alle ud og lave et museum i stedet.

  5. Og nu at de er i gang, så lad os få smidt nogle af forældrene til aktivisterne på lidt opdragelsesanstalt således, at de unge mennesker begynde at få lidt respekt for demokratiets spilleregler.

    Læs evt. http://leifcarlsen.wordpress.com/2007/03/04/nu-maa-det-vaere-nok/

    /Leif

  6. @LaQuack: På den måde slipper vi også for en yderliggående sekt på Nørrebro…

    @Leif Carlsen: Jeg tror næppe, det vil blive en succes. Næ du, de skal bare ud og rydde op på hhv. Nørrebro og Christianshavn….

  7. Maltesen – det er langt fra sikkert Nørrebro bliver “belemret” med Faderhuset. Der er teorier om at nedrivningen af hytten derude er forløber for et salg af en tom byggegrund til f.eks. lejlighedsbyggeri. Det vil give Faderhuset et overskud på ~20mio vurderes det – penge de vist har meget brug for, syns jeg har hørt rygter om at deres økonomi ikke er verdens bedste. Iøvrigt, det ville nok være at sidestille med selvmord for dem at flytte ind på Nørrebro…

  8. @Henrik: Sidste nye er, at – måske – kommer butikker og en “kristen” café.

  9. @Henrik: I så fald vil Ruth Evensen få et forklaringsproblem, når nu hun nu har sagt at Vorherre selv har befalet hende at købe stedet. Og kommunen skal også lige lave lidt om på lokalplanen. I øvrigt har Faderhuset vist en del ejendomme de kan sælge når de skal finansiere det nye byggeri.

Skriv et svar

