Fyr samtlige skraldemænd

Tillad mig at undre mig over noget. Hvordan i alverden kan man som ansat i et firma gå imod ledelens krav i forbindelse nogle advarsler i forbindelse med sygdom og dermed nedlægge arbejdet stik imod arbejdsrettens meget klare krav om at de strejkende skraldemænd skulle genoptage arbejdet?

Det er ikke ligefrem det eneste sted i landet, hvor man som ansat kan møde en advarsel, hvis man har for mange sygedage i forhold til det arbejdspladsen tillader. Men, det får altså ikke de ansatte til at nedlægge arbejdet i protest og på sigt få ansatte i resten af landet til at følge med.

Så, derfor en opfordring firmaerne til at fyre de strejkende skraldemænd, for de får ikke min sympati…

9 responses to “Fyr samtlige skraldemænd

  1. Godt spørgsmål! Nu har jeg ikke forstand på århusiansk skrald, men er renovationen i hele kommunen udliciteret til ét firma?

  2. @Feldbech: Så vides, er det udliciteret til tre firmaer…

  3. Jeg bør og vil ikke blande mig i denne debat. Jeg ved så absolut intet om skrald og skraldemænd. Desuden så har jeg heller ikke sat mig ordentlig ind i den konkrete sag. Men jeg vil da blive letttere irriteret hvis skraldemændene strejker så vi ikke får tømt skraldet det næste stykke tid.

  4. Okay, er det det sagen drejer sig om? Jeg havde ellers fået det indtryk fra medierne (og min egen kreative hukommelse) at problemet var at ledelsen ville give en tillidsrepræsentant mundkurv på eller noget i den stil. Ka du gi et link til en sober dækning af forhistorien?

  5. @Nikolaj: Bare tag for dig på Berlingske Tidende 🙂

  6. Jeg kan desværre kun læse overskrifterne da jeg ikke er guld-VIP, eller hvad det hedder… 😦

  7. @Det samme her. Men, hvis du kigger på nederst på første side eller i starten på den næste, får du baggrundsoverskriften. Ellers må du forbi et bibliotek, hvor de har infomedia, hvor du kan læse det ganske gratis 😉

  8. Madaffald i gaderne – det er lige til rotterne. Metaldele, Papiraffald og plastaffald kan lige gå for en kort periode, men madaffald. Fy for den. Jeg går ind for affald til genbrug, men intet genbrug uden at det bliver indsamlet først. Så…igang skraldemænd, lad os blive stolte af byen igen, så vi slipper for bybilleder med mad og rotter omkring vores boliger.

  9. @Frank: De er skam startet på arbejdet igen.

Skriv et svar

