Mobilterror

I kender dem sikkert allerede. Måske er det en af dine venner, familiemedlemmer eller en helt tilfældig person. Dem, som snakker i mobiltelefon her, der og alle vejende, hvor de kan komme afsted med det. Dem, findes der nu et våben imod og det er faktisk ganske gratis, ufarligt og afprøvet uden nogen tilskadekommende.

Det startede alt sammen på arbejdet i dag, hvor vi kom til at snakke om disse mobilsnakkende personligheder. Selv min chef deltog i snakken, da det foregik på hendes kontor hen imod lukketid. Hun fortalte os, der var tilstede, at hendes mand har fundet en ganske morsom måde at få de mobilsnakkende terrorister til at stoppe deres forehavende, når de delagtiggør andre mennesker i deres manglende evne til at træffe et valg, når de skal købe mad & drikke, et stykke musik, et par bukser eller en CD. Når de så skal bruge familien, kærsten, konen, vennen eller veninden til hjælp til at træffe deres hjælp, fatter de mobilen, ringer op og snakker i et toneleje, giver de omkringstående en unik mulighed for at følge med i snakken.

Min chef’s mand hører til den type af personer, som ikke vil finde sig i at blive delagtigggjorti andres snak, når han er ude i offentligheden. Enten begynder han at føljte en eller anden melodi eller bare begynder at stirre på den mobilsnakkende person. Det skulle få mobilsnakkeren at stoppe snakken.

Her til eftermiddag efter arbejde, da jeg skulle købe ind, var jeg et smut forbi den lokale pladepusher. Her stillede en mobilsnakkede person af modsatte køn sig ved siden af mig, mens jeg stod og kiggede på noget musik og selv hørte noget musik på mobiltelefonen. Min sidemand af hunkøn begyndte at snakke mobil i et toneleje, som mere eller mindre overdøvede musikken, som jeg hørte på. Efter nogle minutter, hvor jeg mere eller mindre var tvunget til at høre på hendes efter min mening, ligegyldige snak, begyndte jeg at fløjte den sang, som var i gang. Efter et stykke stoppede sidemanden med at snakke, kiggede ondt på mig og gik. Og jeg kunne høre min musik igen.

6 responses to “Mobilterror

  1. Lyder som et godt tip. Det vil jeg huske!🙂
    Fik du købt noget godt i TP?

  2. @Mikael: Takker🙂 – næ, kiggede bare ind…

  3. Cool tip. Men hvordan bli’r man så fri for alle de mennesker, der ser det som deres højeste kald at skrue så meget op for mp3-afspilleren, at man kan høre halvdelen af musikken, men ikke hvad man selv tænker?

  4. @Feldbech: Det vides ikke. Her beskæftiger vi os kun med mobilterror😉 – måske slukke for afspilleren, nedstirre folk osv…

  5. Feld.bech: Måske man ku hælde vand på deres mp3afspiller?🙂

  6. @Mikael: Bare så længe det ikke drejer sig om mobilltelefoner, tak! Og burde man gå efter dem, der ikke bruger høretelefoner, men spiller musikken direkte fra mobiltelefonen til gene for alle andre…

Skriv et svar

