Og vinteren kom forbi

Det var noget specielt at køre på cykel til og fra arbejde i går. Mandagen startede ganske Ok, selvom det var blevet noget hundekoldt overnight og der var lidt sne i bygerne på vejen til arbejdet. Men, allereden undervejs ændrede billedet sig fuldstændigt jo tættere på arbejdet jeg kom. For på ganske få minutter gik det fra små og tilforladelige snebyger og til noget, der kunne minde om en regulær snestorm.

Og det blev ikke ligefrem bedre et godt stykke op af dagen alt i mens sneen blev liggende på vejene (læs gerne privatefællesveje ind i den kontekst), blev kørt fast og til sidst et lag is.

Heldigvis holdt sneen op med at falde og tage, veje, træer og buske var dækket med næsten 2 cm sne.

Vejen hjem gik i noget mere adstadigt tempo, da jeg ikke har den store lyst til at falde og brække arme og ben pga. sne og is på vejene. Og det var skam tæt på at gå galt, da jeg skulle over Bryggebroen mellem Fisketorvet og Amager. Den var overhovedet ikke saltet og derfor glat som en skøjtebane, hvilket betød at jeg kunne glide siddende på cyklen halvdelen af vejen over broen.

Heldigvis kom jeg sikkert over og kan i dag nyde en flot solskinsdags med sne på tagene…im000470.JPG

Skriv et svar

