Den var engang

Jeg kan huske en sommerdag ganske tydelig for 10½ år siden, hvor jeg havde været hos bageren på den anden side af Holmbladsgade i forhold til, hvor jeg bor. Hos bageren, alt i mens jeg bestilte noget morgenbrød og Gomorgen P3 kørte for fulde gadiner i butikken, strømmede en sang ud af højtalerne, som siden hen er blevet en af mine ynglingssange. Den uge var sangen faktisk Ugens Uungåelige, hvilket er ganske stort for et kristent band og så lige i Danmark. Selve sangen har måske ikke lige, når man hører den, noget religiøst over sig. Det umiddelbare tanke er, at den er i mod racisme og derfor temmelig politisk. Lyt til den og forstil dig, hvor du var henne på en varm sommerdag i 1996.

Desværre har gruppens medlemmer efter et par efterfølgende albums, valgt at gå solo. Men, vi er mange som håber på en re-union en skønne dag….

9 responses to “Den var engang

  1. Jeg tror jeg gik i gymnasiet, og skulle til at have idraet, da en af mine venner sagde at den var blevet ugens uundgaaelige. Eftersom jeg gik i gymnasiet, maa det tidligst have vaeret i starten af august.
    Jeg tror ikke de finder sammen igen.. de er vist blevet for forskellige.. og de fungerer godt hver for sig.. Kevin Max og Tobymac har jo gang i nogle ret spaendende karrierer.

  2. Årh… vi voldlyttede jo til DC-Talk det år på bibelcamping. Jow jow… så kom ikke og sig, at kristne ikke kan rocke igennem😉

  3. @Mikael: Jeg kendte dem slet ikke før jeg blev gjort opmærksomt på – i radioen – at det var et kristent band.

    @Brian: Godt nok var/er DC Talk et fedt band. Men, hvis jeg skulle rocke igennem, skulle det nok være noget tungere. Måske noget med Mortification, Tourniquet eller Bride. Musik kan næsten ikke blive tungt nok, hvis det skal være😉

  4. @Maltesen: uha uha… jeg tror vi to har ret forskellig musiksmag.😉

  5. @Brian: Så længe det ikke er Helmuth Lotti, Nick &Jay, operatter og visse former jazz, kan jeg sagtens lytte til det og synes det er kanin musik.

  6. @Maltesen: Jeg æææælsker jazz! Og klassisk musik er et klart hit!

  7. @Brian: Jazz kommer jeg aldrig til at forstå. Klassisk musik har intet imod, men det skal bare høres live.

  8. Brian: Hvis du ogsaa elsker gospel, saa er det hermed fastslaaet at vores musiksmag er temmelig meget forskellig.😉

  9. @Michael: Gospel… hm. Det er vist mest konen, der hører sådan noget.

Skriv et svar

