Rundbordssamtale

Normalt hører jeg ikke til de personer, som går så forfærdeligt meget op i min pensionsopsparing. Grunden skal nok ses i lyset af, at jeg har en 8% tvungen indbetaling til PenSam qua mit arbejde. Derfor var det noget af en overraskelse, da jeg blev ringet op midt under et møde i tirsdags, hvor et analyseinstitut skulle lave nogle ting for mit påtvungne pensionsselskab. Jeg blev inviteret til en rundbordssamtale her til aften på Scandic Hotel kl. 19.30.

Ved ankomsten blev vi alle delt op i to grupper, bestående af mænd og kvinder og derefter ind i to seperate mødelokaler. I mødelokalet, hvor vi skulle opholde os i de næste to timer, var det meningen at  vi skulle snakke bank, pension og forsikring ud fra de oplysninger, som vi efterfølgende er blevet tilsendt inden mødet.

Selve snakken gik dels ud fra vores egne erfaringer med bank, pension og forsikring og  til dels ud fra nogle papirer vi fik udleveret undervejs. Snakken gik meget i plenum og fra til anden fik vi også udstukket nogle ord, som vi så skulle forholde os til. På et tidspunkt skulle vi også forholde os til, hvis PenSam nu var en planet og i så fald, hvordan ville den se ud, hvordan ville vejret være, befolkningen arbejde osv.

Selve øvelsen var baseret på, at Pensam åbenbart er ved at skifte logo og brand og derfor havde brug for at høre, hvad deres påtvungne kunder havde at sige til det.

Min egen personlige holdning er, at jeg ikke bryder mig ret meget om at være påtvunget et bestemt pensionsselskab, da jeg ikke kan få oplyst hvad mine penge bliver invisteret i. Desuden anser jeg også et fagforeningsselskab for at være noget stift og ret ligeglad med deres kunder, da de nok skal få pengene ind uanset hvad vi andre mener om den sag.

Min avasion mod PenSam går også på deres nye brand og logo, som ærligtalt minder om noget fra enten Konservative Folkeparti eller Frederiksberg Kommune. Den grønne farve, som der var på demopapirerne var dog noget mere fesent. Samtidig var en brochure, som vi også skulle tage stilling til, heller ikke målrettet mig som person, da den var henvendt til den typiske kernefamilie og ikke singlerne her til lands.

Spørgsmålet er så, om PenSam gør brug af kritikken og rette tingene ind efter det, som vi kom med her til aften. Selve samtalen blev filmet, så analyseinstitutet kunne gøre brug af det over for PenSam og samtidig rette på egne ting, hvis det skal gøre endnu bedre en anden gang.

Undervejs var der mulighed for kaffe, vand og noget at spise. Hele herligheden blev belønnet med et gavekort til Netto og en befordringsgodtgørelse.

Skriv et svar

