Now the truth can be told

Ovenstående titel er hentet fra en den kristne musikscenes mere markante skikkelser, Steve Taylor, som bla. gjorde sig bemærket med albummet “I predict 1990” fra 1987, som nogle kredse i den kristne kirke som så en blafemisk person, når han kunne forudse noget – på trods af titlen på albummet skulle anskues noget ironisk. Overskriften er hentet fra et opsamlingsalbum fra 1994.

Jeg vil dog bruge titlen til at fortælle om det, der er sket i mit nu forhåndværende politiske liv. Grunden til, at jeg gør det er, at jeg har fået overvældende mange henvendelser omkring forløbet – både fra medlemmer af partiet, som er blevet chokkeret over det skete og fra læsere på min blog. Tak for jeres e-mails, I ved hvem I er.

Kort og godt handler hele forløbet om noget, som jeg tidligere har postet på min blog, hvilket er faldet nogen stadig unavngivende personer i partiet for brystet, da de fandt ud af, at jeg ville stille op som kandidat til Folketinget. De mente sågar, at jeg ligefrem var illoyal over for partiet og over for dets formand.

Det fik dem til at henvende sig til formanden for den lokalkreds for hovedstadsområdet, som jeg indtil i forgårds sad med i, efter at været valgt til bestyrelsen sidst på året 2006. De fik formanden til at true mig med at nedstemme mit kandidatur, hvis jeg ikke selv trak mig.

Personligt har jeg intet imod, hvis nogen har noget på mig, som de er utilfredse, at de selv retter henvendelse til mig. Og på den måde får snakket tingene igemme. Det er ikke sket på nogen måde. Tilgengæld blev luften renset mellem partiets formand og mig selv på et møde, som vi havde i forbindelse med den generalforsamlig, hvor jeg blev valgt ind i bestyrelsen. Men, jeg har noget imod, når man dækker sig ind under andre personer og bruger dem som mellemmænd, istedet for selv at rette henvendelse. Det er nedværdigende og mangelde respekt over for den, det drejer sig om.

Da jeg på mit sidste bestyrelsesmøde fik disse ting at vide, var jeg på chokkeret og rasende over det. Chokkeret, fordi jeg før har prøvet at blive dolket i ryggen inden for partiet, dog i min tid i KDU, hvor en tidligere formand førte kniven. Og er den slags så milevidt fra, hvad partiet står for politisk. Vreden kom sig af, at jeg var rasende over, at disse unavngivende personer, som oven købet sidder i partiets Hovedbestyrelse,  ikke selv havde modet til at selv at rette henvendelse til mig og i stedet bruge nogen fra bestyrelsen til at komme med deres kritik.

Dagen i går blev brugt på at få pustet ud oven på hele sagsforløbet, skrive til Landsformanden og fortælle hende, hvad der var sket og rette en kritik personligt til dem, der havde bragt sagen videre til  mig.

På et tidspunkt, når jeg er kommet lidt om på den anden side af dette, skal jeg i gang med at finde ud af, hvad jeg så skal give mig i kast med. En masse forbøn kommer nok ind i billedet.

10 responses to “Now the truth can be told

  1. Det er surt at foele sig uoensket. Det bliver man i daarligt humoer af. Min bedste kur mod daarligt humoer er musik. Musik vil altid gerne have at du lytter til det! Saet noget haard rock paa, ras ud og genfind glaeden ved livet. Den er ogsaa eksisterende uden for KD, skulle jeg hilse og sige..🙂
    Har du faaet koebt den Bob Dylan billet?😉

  2. Trist. Din sidste bemærkning har Nissen taget til efterretning.🙂

  3. @Mikael: Lige nu kører Iron Maiden på anlægget med deres nyeste album, “A Matter of Life And Death”. Håber det er hårdt nok 😉
    Det er hårdt efter 11 års arbejde at skulle omstille sig, men jeg vil selvfølgelig gøre det med tiden. Lige nu har jeg bare brug for at få tingene ud af hovedet og så komme videre.
    Bob Dyland bliver nok ikke til så meget før februar pga de ting, som jeg skal katten i den nærmeste fremtid.

    @Brian: Tak🙂

  4. Det lyder til at have været en noget hård omgang.. Men hvorfor vil et parti dog ikke udnytte de kræfter, som står til rådighed? Mon KD’s top er ved selv at miste begejstringen (og optimismen i forhold til at komme i folketinget)? Jeg håber, du finder ud af at vende det hele til noget positivt på længere sigt.

    Gud være med dig.

  5. @Lars: Godt spørgsmål, som bliver ved med at vende tilbage til mig gang på gang. Hvad KD’s Hovedbestyrelse har gang i og hvordan de tager det at være unden for Folketinget, aner jeg ikke. Tak for de opmuntrene ord🙂

  6. @Dorland: Det er bestemt ikke mit indtryk. Snarere tværtimod!

  7. Hej Jørgen,

    Det er trist at høre, at det åbenbart ikke drejer sig om, at få de bedste og mest engagerede til at være dem, der skal repræsentere et givent parti.

    Don’t give up!

    /Leif

  8. @Feldbech: Så skulle du måske prøve at læse den post, som jeg henviser til igen. Kan du forklare, hvorfor man kan bruge det meste af et år på at komme i kontakt med partiet, fordi man gerne vil lave noget – ud at få respons – bort set fra et enkelt møde med partisekretæren, som fortæller mig, at jeg bare selv kan banke noget op på egen hånd, Ingen opbakning nogen steder fra…

    @Leif Carlsen: Ja, undrer mig også…

  9. Birthe Rasmussen

    Mon hr. Maltesen er usmidig og vanskelig at omgås?

  10. @Birthe Rasmussen: Nok næppe…

Skriv et svar

