Unge mennesker og husorden

I ejendommen, hvor jeg har boet på nu 11. år, er flertallet yngre mennesker, det vil sige unge mennesker, der er yngre end mig selv. Deværre er det langt fra alle, der kommer fra hjem, hvor husorden er en naturlig del af det at være familie – gætter jeg mig til. Oven i det, bor en del af dem i det, man kalder forældrekøbslejligheder. Kort for for talt køber forældrene lejligheden for deres friværdi og lader det unge menneske m/k bo i lejligheden sammen med en ven/veninde/kærste.

Desværre bærer ejendommen præg af, som består af 20 lejligheder, at de unge mennesker som sagt ikke har sans for husorden på trods af, at der er blevet hængt opslag op i ét væk og endda puttet i deres respektive postkasser i opgangen. Men, alligevel brænder lyset i begge tørrerum, når de forlader det. De smider det forkerte affald i de forkerte affaldscontainere og smider affald, som skal afleveres på den nærmeste genbrugsstation min 5 min. væk på cykel og 10 min. på gåben, nede i gården.

Kære forældre, gider I ikke godt at opdrage jeres unger, før de flytter hjemmefra? Så slipper vi andre for at agere bussemænd…

6 responses to “Unge mennesker og husorden

  1. Du lyder som en gammel, sur, intollerant og halvracistisk gammel mand, der har ondt i en vis legemsdel på grund af forældrenes friværdi.
    Ja – en rigtig danskerhader.
    Har du også svært ved at omgås dyr?

  2. Tsk Tsk… Ungdommen nu til dags har ingen respekt for de ældre (Læs: dem over 25) mere!

  3. Jeg var nu bare ganske almindelig lejer, men undskyld. Jeg satte faktisk konsekvent min cykel lige foran bygningen, hvor det er totalt fyfy. Jeg skal nok lige spanke mine forældre fra dig 🙂

  4. @Anna: Det var mest vores formand, Erik, som jeg tænkte på, da jeg skrev indlægget. Jo, jeg elsker dyr. Jeg har en kat med navnet Mille.

    @M-alo: Nu ved jeg ikke, hvor gamle de nyeste indflyttere er, så jeg vil ikke begynde at gætte på nogen alder. Et eller andet sted burde man agere som voksen, når man er flyttet hjemmefra. Og gerne, når man er omkring de 18.

    @René: Dengang du og Michael & Alice boede i ejendommen, var der da nogen lunde orden på tingene. Der var ingen, som fik lov til at løbe rundt om hjørnerne med Micahel, da han var vicevært…

  5. @Anna: Hvad i alverden har Maltesens halvsure opstød med danskerhad at gøre???

  6. @Nikolaj: Godt spørgsmål. Det er jeg også blevet kaldt af Harry Winter som er formand for DenDanskeForening, da jeg jeg påstod i et indlæg, at danskerne var nolge selvfede personer kun med tanke på sig selv. Det jeg skrev den pågældende post, var det som omtalt med vore formand i tankerne. Han skummer over de, der ikke kan finde ud af husreglerne. Det har fået bestyrelsen til at sende et sæt af husreglerne til ejerne af de pågældende lejligheder, som så skal sørge for at lejerne af lejlighederne får dem i hånden.

Skriv et svar

