Elektronisk musik når det er bedst

Jeg har altid haft hang til forskellige typer musik, som rock, pop, heavy og elektronica. Blandt de bedste grupper inden for den sidste gengre er Faithless, som for alvor slog igemmen tilbage i 1998 med sangen God is a DJ og Why Go med Boy George på sang. Blandt andre, som har og stadig medvirker på gruppens albums, er også Dido kendt for sangene Here With Me og White Flag fra hendes egne solo albums. Og så har hun en pragtfuld stemme, der passer perfekt til Faithless’ stemningsmættede musik.

Grunden til, at jeg overhovedet har lavet dette indlæg omkring en af Englands bedste grupper – efter min ydmyge mening – er der altid er politisk tvist over mange af sangene og nogle gange et religiøst. Selv var jeg blandt de mange, som var med, da gruppen spillede i Den Grål på Christiania for danseglad publikum d. 19/5 2004.

Da deres opsamling ‘Forever Faithless’, var det ellers regnet for at være en afsked med publikum, da den ikke længere ville lave albums og tage på tour. Men, mange fans ville det anderledes og skrev og mailede til Faithless, der blandt mange også regnes for at være verdens største kultband. Derfor blev reslutatet, at der i november 2006 udkom helt nyt album, som virker frisk og veloverlagt.

Forever Faithless…

Og for dem, der ikke kan leve uden:

13 responses to “Elektronisk musik når det er bedst

  1. Forever Faithless blev erhvervet i efteråret … fed lyd. Tror jeg skal finde den frem igen.

  2. Det kan du sagtens gøre og så lige købe det n nye album oveni. Det holder bare….

  3. Elektronisk musik? eich… ? Er det det, som vi i Århus kalder “larm”?😉

  4. Nope. Elektronica er en genrebetegnelse for al elektronisk musik, hvad enten det drejer sig om Flipside der hører til i ambient stilen, Underworld, der hører til i mere eksperimenterende stil og endelig Jean Michel Jarre, som hører til i club stilen.

    Gangeren er mindst lige så bred som rock…

  5. lotteslivsforenkling

    Faithless – (Dido er vistnok søster til Rollo…. så’en en slags viden, det ikke er til at leve uden😉 – skal have dem fundet frem igen. Og ville gerne købe, men har nyerhvervet mig status med uden indtægt.
    Underworld opdagede jeg via Trainspotting, og har et par cd’er med dem. En særlig musik… Daft Punk – er osse godt, synes jeg.
    (wow, har helt glemt denne forrygende elektroniske verden i mit nuværende univers med bleer og skruetrækkere. Suk…)

  6. Nemlig og Rollo er det 3. hjul i Faithless og deres producer. Han har dog aldrig lært at spille på noget instrument, hvilket er grunden til han aldrig er med på scenen…

    Jeg håber du får tid en dag til at genhøre musikke🙂

  7. Ikke at forglemme Depeche Mode.

    Jean Michel Jarre har jeg på LP – det blev der købt meget af i slutningen af ’80erne.

  8. Fru Green, jeg er kæmpe fan af DM, mens Jean Michel Jarre vist har overlevet sig selv på en eller anden måde…

  9. lotteslivsforenkling

    Yes! Depeche Mode. (jeg går snart i elektronisk selvsving… gad vide hvordan DET kommer til at se ud…)

  10. Lotte, det vil vi andre også godt vide🙂

  11. De første 5-6 lp’er med Jean Michel Jarre er helt fine, men efter Rendez-Vouz, så opgav jeg også. Og jeg kan slet ikke klare at se ham optræde. Magen til selvoptaget fransk flødebolle. Men de første lp’er – suveræne – selv på lp.

  12. hep forresten … jeg ku’ godt li’ Depeche Mode, men havde ikke noget med dem – så jeg giftede mig til en stor samling lp’er, maxisingler osv. med dem. Nu er det så mig der holder samlingen ved lige og køber de nye ting med dem … sådan er det faktisk også blevet med x-men og spiderman tegneserierne … hmmm

  13. Gad vide om David Owe har hentet inspiration fra Jean Michel Jarre? Sidstnævnte løb jeg forrresten ind i i Frederiksberg Centret for et par år siden, da han skulle spille i Parken med i forbindelse med en meget omtalt H. C. Andersen koncert…

Skriv et svar

