Top 5 over farvoritbøger

Inspireret af Nederen, publicerer jeg hermed min Top 5 over mine farvoritbøger på boghylderne:

1. Tolkien: Ringenes Herre

2. Stephen King: Det Sorte Tårn (samtlige 5 bøger)

3. Douglas Adams: The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy

4. Dan Brown: Da Vinci Mysteriet

5.  Tom Clancy: Dødens Karteller

Boblere:

1. Stephen King: Opgøret

2. Hanne Vibeke Holst: Kongemordet

3. Jakob Ejersbo: Nordkraft

4. J. K. Rowling: Harry Potter

5. Bret Easton Ellis: American Psycho

Hvordan ser din Top 5 liste ud?

2 responses to “Top 5 over farvoritbøger

  1. Ringenes Herre – alle tre bind. Gad vide hvor mange gange, jeg kan læse dem igennem og stadig blive facineret?

  2. Jeg læste dem første gang efter 10. klasse, hvor jeg fik dem af mine forældre i gave. De tre bind blev slidt helt op løbet af 5 år og blev udskiftet i forbindelse med filmtriologien, som bestemt lever op til forventningerne for en kanon fortolkning af Tolkiens bøger.

Skriv et svar

