Red Marlene

Ovre i Herning sidder 11-årige Marlene med en gevaltig hovedpine efter hendes onkel har købt et domæne til hende, hvor hun kan – ganske uskyldtig – fortælle om sig selv og sine interesser. Desværre for hende og onklen, har arvingerne til Marlene Dietrich valgt at sagsøge dem med et beløb på 300.000 kr. så de kan overtage hjemmesiden, da de mener at der kun må være en Marlene dot et eller andet.
Personligt mener jeg det lugter langt væk af grådighed fra arvingernes side, hvis de mener de kan sagsøge en 11-årig pige og hendes onkel på denne måde, så de kan overtage kontrollen med den pågældende hjemmeside. I forvejen har de både .com og .org siderne.

Skulle de – den 11-årge Marlene og hendes onkel – tabe en evt. sag i retten til de grådige arvinger til den afdøde Marlene Dietrich, vil jeg opfordre til at sende familien penge, da de ikke skal bøde for andres grådighed på nettet.

Journalist ved Politiken, Søren Astrup, har også dækket forløbet, hvilket har fået mig til at skrive en mail til ham, hvor jeg bl.a. nævner linket marlenedietrich.eu, som man åbenbart ikke er gået efter.

6 responses to “Red Marlene

  1. Det kunne måske diskuteres hvis de havde købt domænet http://www.marlenedietrich.eu eller lignende. Men når det bare er marlene.eu, så er det helt ude i hampen at sagsøge. Madonne vandt ganske vist retten til madonna.com, men Marlene Dietrich er vist ikke kendt under kun navnet Marlene?!

  2. Ikke så vidt vides…

  3. Jeg er helt enig med Mikael.

    De kære arvinger burde holde sig for fine til den slags, men er det åbenbart ikke – det er næppe en måde, som den hedengangne Marlene Dietrich vil mindes på.

    Jeg tror dog, at Malene har en fantastisk god sag og jeg mener, at hun og hendes familie skal holde fast i, at de selvfølgelig er berettiget til domænenavnet.

    /Leif

  4. Voksens grådighed kender åbenbart ingen nedre grænser. Jeg håber i den grad, at hun vinder over arvingerne…

  5. Nogen der har hørt om en afgørelse i sagen?

  6. Siden hendes side stadig fungerer, har der enten ikke været nogen sag eller at sagsøger har tabt den…

Skriv et svar

