Filmtrilogier

En del og hvis ikke mange film fra Hollywood bliver i vore dage lavet som triologier. Tænk bare på The Matrix, de nye og gamle Star Wars-film, Back to the Future, X-men, Terminator. Listen kunne sikkert blive manget længere. Spørgsmålet er så bare, er det fordig Hollywood gerne vil presse så mange penge ud af os, der ender med at gå ind og se filmene. Eller er de vitterlig så gode, at man godt kan tillade sig at lave en triologi?

Jeg har med vilje ikke taget Star Trek, Lord of the Rings, Batman og Superman med i listen, da de enten kun skulle laves som en trologi ved at følge en bog eller er nået langt over meningen med en triologi.

Hvad mener du?

10 responses to “Filmtrilogier

  1. Tjaaa… nogle kan. Men det kræver en rigtig god historie! Det er svært at lave en spændende og sammenhængende historie over 3 film. Noget af det sværeste er nok at film nr. 2 ikke bare bliver noget der skal overståes.
    Af ovenstående nævnte er mine favoritter Star Wars nye og gamle og Back to the future!🙂

  2. Der er nogle ganske få film der kan holde til at der bliver lavet en 2’er, og endnu færre der kan klare en 3’er – efter min ydmyge mening!
    …Og så er der jo også de film som ikke kan nøjes med at blive til trilogier, men absolut skal blive til veritable serier (de fleste burde nok have stoppet efter film nr. 1).

  3. Jeg synes både Star Trek (10 film og nr. 11 på vej), Star Wars (6 film) og Alien (4 film) har klaret sig ret flot, mens en film serie som Terminator nok skulle være holdt efter nr. 2…

  4. Når det gælder Hollywood er jeg ret sikker på, at det mere drejer sig om, hvorvidt der er økonomi i at udsende en 2’er, 3’er o.s.v. Hvis der er det, bliver filmen lavet uanset, om historien kan bære det eller ej.

    Men nogle gange lykkedes det nu engang filmproducenterne at lave en god 2’er og 3’er – se eksempelvis på The Godfather – allesammen fantastiske film!

    /Leif

  5. Leif: Hmm, jeg havde hørt så meget godt om Godfather-filmene, men blev godt nok skuffet da jeg så dem. Den første var da fed nok, men de andre var lidt kedelige. Kan godt være det bare er mig som ikke lige fattede dem, men hvorfor er det mange synes de er helt vild gode?

  6. Kan du sige kvalitet og langtidsholdbare?

  7. Det kan jeg godt: kvalitet og langtidsholdbare.😉
    Men synes ikke umiddelbart jeg forbinder de tre ord med de film..

  8. Hvor længe siden er det, du har set dem?

  9. Ca. 1½ år, tror jeg. Så dem samme dag.

  10. De er på tilbud til 50´er stykker i TP-Musik…

Skriv et svar

