En rigtig værdidreng

Så er kapitalisten rigtig kommet op i mig – for en stund. I min omgangskreds er vi nogle stykker, der plejer at spille aktiespil på nettet. Hvis det ikke TV2’s aktiespil, så er det Børsens tilsvarende, hvor vi er nogle stykker, der udfordrer hinanden – især prøver vi at overgå en af deltagerne, som plejer at vinde over os andre.

Nu skal jeg bare have fundet ud af, hvad jeg skal satse min penge på…

4 responses to “En rigtig værdidreng

  1. Tja, du skal nok ikke satse dem på DSB… De “holder” mere end de lover 😉
    Og elevatorbranchen er for svingende… Det går både op og ned 😉
    Nej, spøg til side…
    Spil på det sikre og spred din investering i hvert fald i starten… Det er for risikabelt at bruge alle pengene på ét sted, men på den anden side du kan jo være heldig og ramme lige præcis den “rigtige” aktie.
    Held og lykke!

  2. Tak, tak. Indtilvidere har jeg købt aktier hos både Coloplast og Ericsson – begge B-aktier – for at sprede risikoen ud på flest mulige aktier…

  3. Jeg købte Google aktier den anden dag – bare for sjov – og i dag blev det så offentliggjort at de har købt YouTube – tchaching – 1800kr overskud på 10 aktier 🙂 Det så desværre faldet til 1100 i løbet af dagen, måske jeg skulle have solgt i middags ?

  4. Sådan er det bare 🙂 Aktierne har det med at gå op og ned. Hvis man har is i maven, skal man satse på de langstrækte invisteringer. Det kan såmænd bedre betale sig i længden.

Skriv et svar

