Åbent brev til DFU

Så kom dagen, hvor jeg selv fik strikket et brev sammen til DFU i forbindelse med min “Rødt kort til DFU?”-kampagne, som jeg fik startet i forgårs på foranledning af den efterhånden meget omtalt video, hvor DFU’ere på et sommermøde havde mere end tralvt med at nedgøre islam på det groveste. Brevet er skrevet under, pakket i en konvelut med DFU’s adresse på. Nu mangler den bare at få et frimærke på og lagt i nærmeste postkasse, så DFU kan modtage den én af dagene…

Selve brevet i sin hele ordlyd, kan læses hér:

Til Dansk Folkepartis Ungdom
Att.: Landsformand Kenneth Kristensen

Grunden til jeg medsender et rødt kort er, at jeg sammen med andre danskere er trætte af den måde, som DFU behandler indvandrere i al almindelighed og muslimerne i særdeleshed. Oven på den meget omtalte video fra jeres sommermøde, som Defending Denmark stod bag, er min personlige tålmodighed med jeres nedgørende politik, slut. Sådan behandler man bare ikke andre menneskers religiøse holdninger. Det er umodent, dumt og direkte tåbeligt.
Det har fået mig til at starte en kampagne på min weblog, https://maltesen.wordpress.com, hvor jeg opfordrer alle til at sende DFU et rødt kort og dermed signalere, at det er langtfra er alle, som deler jeres holdninger til muslimerne. Samtidig undrer jeg mig over, at hr. Kenneth Kristensen ikke er (for)mand nok til at tage afstand fra, hvad hans egne medlemmer går og laver på partiets sommermøder. Som formand ved han vel, hvad der sker i organisationen? Samtidig må det undre enhver, som følger med i det skete, hvorfor samme formand har travlt med at angribe Defending Denmark, Anders Fogh Rasmussen og andre, som har lagt klar afstand til det, der er sket på jeres sommermøde. Så vidt vides har vi ytringsfrihed
her til lands, selvom jeres moderparti har lidt svært ved at forstå den størrelse her for tiden, og derfor bør I som politisk ungdomsorganisation også respektere, når andre gør brug af ytringsfriheden uden, at man nødvendigvis er enige med dem.
Dermed er det ikke sagt, at man ikke skal diskutere religion på nogen måde. Det skal der være plads til, men det skal bare ske i den rigtige kontekst, hvor alle religioner står til diskussion på lige fod. Brevet er, af hensyn til mine læsere, lagt ud på min weblog som et åbent læserbrev, hvor Kenneth Kristensen også er meget velkommen til at bruge sin ytringsfrihed til at svare mig.

Alle er velkomne til at c&p brevet ud og forme det til deres egen blog – helt gratis.

Skriv et svar

